[FOTO-AUDIO] Locomotivele reşiţene, în album şi pe simeze, pe peronul 3 al Gării de Sud din oraş
[UPFATE] În organizarea Casei de Cultură Studențească Reșița și a Muzeului Cineastului Amator s-a desfășurat, joi, 20 octombrie lansarea albumului și vernisajul expoziției „Locomotive reșițene.”
Articol editat de Gerhard Chwoika, 20 octombrie 2022, 19:00 / actualizat: 24 octombrie 2022, 11:31
Evenimentul s-a desfășurat pe peronul 3 al Gării Reșița Sud și a adunat în jurul său numeroși oameni de cultură și de presă din Reșița și împrejurimi.
Anul acesta municipiul de pe Bârzava aniversează 150 de ani de la fabricarea primei Locomotive cu Abur de pe teritoriul actual al României, 100 de ani de la construirea Fabricii de Locomotive și 50 de ani de la inaugurarea Muzeului de Locomotive din Triaj.
Vreme de peste 9 decenii (1872-1964) în Cetatea de foc a Banatului Montan s-au fabricat 1461 de locomotive.
Multe din locomotivele care s-au fabricat în cadrul fabricii de Locomotive din Reșița au avut parametrii tehnici foarte buni, apropiindu-se sau chiar depășind, prin calitățile lor de construcție multe dintre locomotivele executate în uzinele de renume din Europa.
De asemenea, multe serii de locomotive au avut numeroase îmbunătățiri tehnice care au fost aduse de către specialiștii biroului tehnic al UDR.
Acest album se dorește a fi un omagiu adus tuturor acelora care au lucrat în decursul anilor la fabricarea locomotivelor, indiferent de faptul că vorbim de simpli angajați sau de inginerii proiectanți ai Biroului tehnic al UDR.
Despre eveniment pentru Radio Reşiţa, dr. Ada Cruceanu-Chisăliţă:
(Anca Bica Bălălău)
***
Casa de Cultură Studențească Reșița și Muzeul Cineastului Amator Reșița organizează joi, 20 octombrie de la ora 17.30 la Gara Reșița Sud, evenimentul de lansare al albumului și vernisarea expoziției „Locomotive Reșițene”.
Albumul „Locomotive Reșițene” apare în anul jubiliar 2022, când Reșița aniversează 150 de ani de la fabricarea primei Locomotive cu Abur de pe teritoriul actual al României și este dedicat tuturor acelora care vreme de peste nouă decenii (1872 – 1964) au fabricat în Cetatea de foc a Banatului 1461 de locomotive noi, două dintre acestea fiind Diesel mecanice industriale cu ecartament de 600 mm.