Campanie de informare a populației despre facturi și despre drepturile pe care le au clienții
În plină criză a facturilor la energie și gaze, Autoritatea de Reglementare va începe o campanie de informare a populației despre facturi și despre drepturile pe care le au clienții. În urma campaniei media, clienții ar urma trebui să înțeleagă datele trecute în facturi și cum se se poate alege cea mai bună ofertă.
Articol editat de Todor Răzvan, 20 august 2022, 09:53
Campania ar trebui să pornească din luna august și se va desfășura în programele TV dar și pe internet, prin site-uri și platformele de socializare.
Informațiile sunt destinate celor 9 milioane 800 de mii de consumatori de energie electrică și peste 4 milioane de clienți ai companiilor de gaze natural, cum arată datele ANRE.
Clienților li se vor explica drepturile pe care le au în relația cu furnizorii de energie și cele mai importante aspecte legate de alegerea unei oferte de furnizare a energiei electrice sau a gazelor naturale.
De asemenea, vor fi ajutați să înțeleagă informațiile din facturi. Campania va avea o a doua parte în lunile octombrie-noiembrie și ar trebui să se încheie la sfârșit de noiembrie.
Recent, premierul Nicolae Ciucă a afirmat că PNL va susține plafonarea prețului energiei electrice, dacă va fi nevoie.
Declarația sa vine după ce PSD a tot insistat pentru această măsură pe care social-democrații o voiau adoptată nu doar pentru energie ci și pentru combustibil sau alimente. Pe de altă parte, USR pledează din nou pentru reducerea TVA la energie, după ce Germania a luat o măsură similară.
sursa – Europafm