Încă un pas pentru calea ferată nouă care va lega Timișoara de Reșița
Studiul de prefezabilitate pentru modernizarea aproape totală a căii ferate dintre Timișoara și Reșița, pentru a se putea circula cu viteze normale acestui secol, a fost aprobat și de Consiliul Local Timișoara, la o zi după Consiliul Județean Timiș. Se mai analizează viteza cu care se va putea circula pe linia modernizată, la fel cum se mai analizează dacă vor fi trenuri cu propulsie pe hidrogen sau cu acumulatori.
Articol editat de Gerhard Chwoika, 22 iulie 2022, 15:30 / actualizat: 22 iulie 2022, 17:58
Conform Studiului de Prefezabilitate, traseul va fi împărțit în două loturi. Unul, de la Timișoara la Voiteni, cu extensie până la Moravița și altul, de la Voiteni la Gara Reșița Nord, care se va moderniza cu bani din PNRR. Au fost trei scenarii pentru tronsonsul Timișoara Nord – Stamora Moravița și patru pentru Voiteni – Reșița Nord. Au rămas în calcul două variante pentru fiecare traseu în vederea elaborării Studiului de Fezabilitate.
”Modernizarea căii ferate Timișoara – Reșița este un proiect cheie pentru conectarea Banatului de șes cu Banatul de munte. Mulțumesc Primăriei Reșița care coordonează proiectul și celorlalți parteneri, consiliile județene Caraș-Severin și Timiș. Proiectul se încadrează în viziunea noastră de a dezvolta serviciul de tren urban/ metropolitan în zona urbană funcțională Timișoara. Lucrăm cu o echipă de experți internaționali pentru care avem asigurat suportul Băncii Europene de Reconstrucție și Dezvoltare”, spune primarul Dominic Fritz.
Diferențele din cele două variante rămase pentru ambele trasee sunt strict legate de viteza cu care circulă trenurile. Astfel, pe partea dintre Timișoara și Moravița, o variantă vorbește despre 120 de km/h pentru trenurile de persoane și 80 de km/h pentru cele de marfă, iar a doua, despre viteza de 160 km/h pentru trenurile de persoane și 120 km/h pentru marfare. Pentru tronsonsul de la Voiteni la Reșița Nord, sunt două variante, cu aceleași viteze de 120 km/h pentru trenurile de pesoane și 80 de km/h pentru cele de marfă. Diferența este de cât la sută din traseu se va putea circula cu viteza maximă de 120 km/h. Într-un caz, e vorba de 60%, iar în celălalt, de 75%.
Pentru partea de reînnoire a liniei, adică partea dinspre Reșița, banii vin din PNRR. Pentru modernizare se vor căuta bani printr-un program de finanțare pe ciclul 2021-2027.
Sursa:timisplus.ro