[VIDEO-AUDIO] Cu căluții Daciei, pe podiumul național! Reșițeanul Andrei Rotaru, printre fruntași în competiția mașinilor istorice
Pasiunea pentru automobilele vechi i-a adus reșițeanului Andrei Rotaru numeroase satisfacții! Între ele, și o medalie națională cucerită anul acesta în competiția rezervată mașinilor istorice. După șase etape grele și frumoase, Andrei a urcat pe treapta a doua a unui podium național. O performanță deosebită, având în vedere că reșițeanul e debutant în competiția sugestiv intitulată Dacia Revival. Proaspătul vicecampion național ne-a oferit detalii despre primul său sezon într-o întrecere care îi este foarte dragă:
Articol editat de Vali Hora, 5 noiembrie 2021, 20:35
„La prima participare am reușit o performanță personală, și anume, să devin vicecampion național în competiția Dacia Revival – numele grupei mari – la Grupa 1, adică mașini foarte puțin modificate față de standardul lor de fabricație. Este un proiect pornit de Retromobil Club România, care a vrut să pună în valoare și partea sportivă a vehiculelor istorice. Tocmai din acest motiv am decis să pregătesc și eu o asemenea mașină, dată fiind și pasiunea mea pentru mașinile vechi. Este vorba despre viteză pe circuit, unde mașinile sunt pregătite tocmai pentru acest lucru. Sunt permise modificări, nu structurale, dar mașinile sunt modificate astfel încât să facă față vitezei pe circuit: carburatoare mai puternice care să poată da o viteză mai mare, pneuri adecvate pentru competiții. Campionatul a avut șase etape, un număr foarte mare, ținând cont de faptul că în România nu există decât trei circuite care pot găzdui asemenea competiții. Avem un circuit la Târgu Mureș, se numește Transilvania Motor Ring, este un circuit profesionist făcut la standarde europene de Consiliul Județean. Mai există două circuite lângă București: unul în Ialomița, la Adâncata, iar celălalt la Titi Aur, care e un circuit mai mic, pretabil în general pentru karturi. Se folosește și pentru vehicule mai mari, dar nu este permis un număr foarte mare de participanți, pentru că virajele sunt foarte scurte și pot apărea surprize neplăcute. Pasiunea pentru mașinile vechi o am încă din copilărie, dar ceea ce mi-a aprins din nou flacăra interesului pentru vehicule istorice a fost acest proiect Retromobil care a reînviat cursele. Fiind copil în Reșița și participând ca spectator la atâtea competiții sportive ce aveau loc prin oraș, mi-au plăcut cursele de mașini. Momentul declanșator a fost o cursă contra cronometru de anul trecut. Am reușit, împreună cu câțiva prieteni cărora le mulțumesc, să pregătim o mașină și să facem și performanță. Sunt foarte bucuros de reușita noastră. Proiectul a constat în realizarea unei replici a mașinii lui Werner Hirschvogel, un pilot foarte cunoscut, nu doar nouă, reșițenilor, ci și peste hotare. Am încercat să contribuim și noi la aniversarea celor 250 de ani de industrie reșițeană, să aprindem o altfel de flacără pentru reșițenii pasionați de automobilism”, a declarat Andrei Rotaru.
Și ca să vă convingeți că duelul mașinilor istorice nu e lipsit de adrenalină, iată un scurt montaj video cu Dacia în acțiune:
De remarcat că mașina de concurs a lui Andrei Rotaru e chiar replica faimoasei Dacia 108, pe care o pilota în urmă cu decenii campionul Werner Hirschvogel. Andrei şi colegii care îi împărtăşesc pasiunea au investit muncă şi pricepere, pentru a transforma o Dacie obişnuită în celebra “108”. Clasat al doilea în acest sezon, reșițeanul își propune să atace anul viitor prima treaptă a podiumului național.