Primăria Reşiţa caută din nou constructor pentru reintroducerea tramvaiului după ce a pus la bătaie mai mulţi bani
Primarul Reşiţei, Ioan Popa nu renunţă la reintroducerea tramvaiului în oraş. Proiectul a fost scos din nou la licitaţie după ce iniţial procedura de achiziţie pentru realizarea infrastructurii de transport public a fost anulată automat de către SEAP, pe motiv că ofertele depuse de Strabag şi Alstom depăşesc valoarea estimată a investiţiei.
Articol editat de Mirabela Afronie, 14 septembrie 2021, 13:11 / actualizat: 15 septembrie 2021, 8:08
Primarul Ioan Popa a declarat că a fost nevoie de o actualizare a devizelor deoarece s-au scumpit materialele. Edilul speră să găsească repede un constructor astfel încât lucrările să demareze în februarie – martie 2022.
Am actualizat devizele pentru că s-au scumpit materialele de construcţii: oțel, fier, fier-beton și așa mai departe. Ne-am dus în sus cu 35% și săptămâna trecută am rescos la licitație execuția infrastructurii proprii zise, în perioada următoare vom avea cu siguranță ofertanţi și vom demara lucrările cât mai devreme anul viitor, în februarie-martie.
Pe lângă refacerea infrastructurii de tramvai, în total 8,38 km de cale dublă şi un depou, proiectul prevede modernizarea părţii carosabile a bulevardelor, trotuarelor, pistelor de bicicletă şi zonelor verzi adiacente.
Primarul Ioan Popa a mai afirmat că turcii de la Durmazlar vor livra primul tramvai anul viitor şi care cel mai probabil va fi omologat la Timișoara.
Tramvaiele propriu zis, materialul rulant cum se denumește el în literatura tehnică este în lucru la ora asta. În toamna anului viitor va veni prima garnitură pe care probabil o vom duce la Timișoara pentru omologare. Am început deja discuții cu societatea de transport public din Timișoara.
Reşiţa va avea 13 tramvaie bidirecţionale, cu o capacitate de transport totală de minimum 92 de locuri fiecare, achiziţionate în cadrul unui proiect european derulat prin Ministerul Dezvoltării, în valoare de aproximativ 25 milioane de euro.