Sabin Balean, antreprenorul care s-a reinventat în pandemie: ”Comenzi online, mai mulți angajați și livrări cu mașini electrice”
Sabin Balean este unul dintre antreprenorii reșițeni care a ales să continue afacerea în pandemie, deși nu a fost ușor. Spre surprinderea multora, el nu a dat oameni afară, ba mai mult a făcut angajări.
Articol editat de Valentina Adam, 8 mai 2021, 10:57
La fel ca mulți antreprenori, pandemia i-a dat și lui planurile peste cap și anul trecut s-a trezit că are de ales: să pună lacătul pe ușă sau să se reinventeze. A ales a doua variantă, mizând pe creșterea comenzilor online.
”Vânzările în sistem catering au crescut cu 300-400% de la începutul pandemiei. Dacă nu treceam prin această criză nu m-aș fi gândit să dezvolt atât de mult partea aceasta. Și cum au apărut și la noi aplicațiile pentru comenzi online, am încheiat parteneriate și suntem prezenți peste tot online. Așa am reușit să nu trimit oamenii în șomaj tehnic, ba chiar să mai angajez. Oamenii au început să comande și altceva în afară de pizza, așa că am venit și cu alte oferte: platouri reci, menul zilei mai diversificat, chiar și menu de Paște în sistem catering. Eu sunt unul dintre cazurile fericite. Mulți antreprenori au fost obligați să închidă, pentru că ajutorul de la stat este extrem de mic. Fără comenzile online, ar fi fost foarte greu să rezistăm.”
Conștient că afacerea lui depinde de oameni, Sabin Balean vrea să ajute și el comunitatea. Un mediu înconjurător mai curat, drept pentru care livrările le va face în viitor cu mașini electrice.
”Mă gândesc la comunitatea în care trăiesc și vreau să beneficiem cu toții de un mediu înconjurător mai curat, nepoluat. Am comandat două mașini electrice, românești, pe care le vom folosi la livrarea comenzilor. Este de datoria noastră să ajutăm cum putem orașul. Să dăm ceva înapoi.”
Epidemia de Covid-19 a adus la pachet responsabilități care trebuie respectate, mai ales atunci când ai o activitate de delivery.
”Am demarat o campanie de vaccinare în interiorul firmei. Eu și familia mea ne-am vaccinat, iar la ora actuală peste jumătate dintre angajați au ales să se imunizeze și sper să urmeze și restul. Este singura modalitate pentru a reveni la o viață normală. Acum nu suntem siguri de nimic dar, sperăm să fie bine. Dacă muncim în continuare și punem clientul pe primul loc, afacerea va merge. Cel mai important este să avem clienți mulțumiți. Dacă ai clienți mulțumiți, răsplata vine.”