Apelurile la Telefonul Vârstnicului s-au triplat
Numărul apelurilor la Telefonul Vârstnicului s-a triplat anul trecut față de 2019, ca urmare a contextului special impus de pandemie și de restricțiile anunțate de autorități.
Articol editat de Oana Nicolae, 26 februarie 2021, 14:52
Solicitarea unor informații, acordarea unui sprijin în legătură cu gradul de dependență și a unui ajutor financiar au fost principalele nevoi identificate în rândul celor care au sunat la numărul 0800 460 001. La nivel național, aproape jumătate dintre apelanți locuiesc singuri, iar 16% dintre aceștia au peste 80 de ani. Telefonul Vârstnicului a fost apelat însă și de aparținători, care au solicitat ajutor de la cei 15 voluntari, 14 psihologi și 3 asistenți sociali care se ocupă de această linie.
Dobrogea este regiunea cu cei mai puțini apelanți, urmată de Banat cu doar 4% din totalul celor care au sunat la Telefonul Vârstnicului. La polul opus, cei mai mulți solicitanți provin din București și Moldova.
Telefonul Vârstnicului este o linie gratuită și confidențială, accesibilă la nivel național. Apelurile la 0800 460 001 se pot face de luni până vineri între orele 08.00 – 20.00 și sâmbăta între 08:00 – 16:00.