A fost publicat Ghidul pentru unitățile de învățământ preșcolar privind organizarea și desfășurarea activităților, în contextul pandemiei
Ministerul Educației și Cercetării a emis și publicat Ghidul pentru unitățile de învățământ preșcolar privind organizarea și desfășurarea activităților în cadrul grupelor de învățământ preșcolar pentru anul școlar 2020-2021, în contextul epidemiei de COVID-19.
Articol editat de Casandra Silitra, 4 septembrie 2020, 14:12
Conform acestuia trebuie îndeplinite măsuri obligatorii de protecție, referitoare la: distanțare fizică, curățenie și măsuri de igienă, protecția personalului unității de învățământ, derularea activităților cu copiii, servirea mesei, somnul copiilor, transportul școlar și gestionarea cazurilor de îmbolnăvire.
Dintre acestea enumerăm următoarele:
-respectarea, pe cât posibil, a regulile generale ale unei conduite sănătoase, așa numitele „gesture barieră”,menite să prevină infecția cu noul coronavirus: distanțarea fizică (distanța minimă, recomandată de Ministerul Sănătății între două persoane, este de cel puțin 1 m), evitarea atingerii cu mâna a nasului, a ochilor și a gurii, strănutul în pliul cotului/batista de unică folosință, evitarea contactului fizic direct cu cei din jur;
-accesul părinților/aparținătorilor în spațiul interior al grădiniței nu va fi permis; copiii vor fi preluați de la poarta unității de învățământ, de către o persoană desemnată de director și, în același mod, vor fi conduși spre ieșire și predați părinților/aparținătorilor;
-nu circulă obiecte/jucării de acasă la grădiniță și nici de la grădiniță spre domiciliul copiilor;
-nicio altă persoană, în afară de copii și personalul unității, nu va fi admisă, în afara cazurilor excepționale, unde este necesară aprobarea conducerii unității de învățământ; măsuri speciale vor fi luate pentru admiterea personalului de sprijin în cazul copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES);
-intrarea eșalonată, la intervale orare stabilite în funcție de zone sau de clădiri (aripi, etaj etc.);
-realizarea unor trasee bine delimitate și semnalizate în incinta unității de învățământ (chiar și în sala de grupă) și în spațiul aferent din curte (spre și dinspre spațiile de joacă, spre și dinspre poarta de acces);
-stabilirea și marcarea zonelor de așteptare, astel încât copiii din grupe diferite să nu se intersecteze.