Rador, agenția de presă a Radio România, la 30 de ani
În primăvara anului 1990, la scurt timp după evenimentele din decembrie, Radioul public începea să își construiască o sursă solidă de informații, care să îi permită transmiterea rapidă a unor știri diversificate și de calitate.
Articol editat de Mirabela Afronie, 16 iunie 2020, 08:55
Centrul de Informare şi Sinteză (CIS – denumirea iniţială a Rador) a început să funcţioneze ca o agenţie naţională spre sfârşitul lui martie 1990, iar Rador a fost înregistrată ca marcă la OSIM în noiembrie 1993. Numele său și data de naștere, 16 iunie, sunt un omagiu adus agenției de presă interbelice românești, Rador, prima agenție națională modernă.
Rador dispune de un Flux general de știri competitiv, în care știrile naționale sunt furnizate în special de reporterii și corespondenții Radio România Actualități, și de un Flux de știri locale, unde sunt cuprinse informații provenite de la studiourile regionale ale companiei noastre – Radio România București FM, Radio România Iași, Radio România Târgu Mureș, Radio România Cluj, Radio România Timișoara, Radio România Reșița, Radio România Craiova, Radio România Constanța, Radio România Brașov.
Agenţia radioului public este și cel mai important centru de monitorizare a presei din România. Din grila sa fac parte peste 50 de posturi de radio şi televiziune care emit în limba română, dintre care amintim – Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Antena Satelor, Radio România Internațional, posturile regionale Radio România, Radio România Chişinău, Europa FM, Realitatea FM, Digi FM; TVR 1, TVR 2, Digi 24, Antena 3, Realitatea Plus, România TV, B1 TV -, dar şi posturi care emit în limbi străine: BBC, CNN, EURONEWS, Radio Belgrad, Radio Novi Sad, Radio Kossuth, Duna Tv, Radio Moscova, Radio Kiev. Totodată, presa scrisă internaţională se monitorizează din cincisprezece limbi, având în baza de date peste 400 de titluri, acoperind practic Europa, America de Nord, America Latină şi, parţial, Asia, Africa şi Australia.
Produsele Rador sunt de două tipuri: generaliste şi personalizate.
Produse generaliste – fluxuri de informaţii, buletine tematice, calendare :
- Fluxul General
- Fluxul Transcrieri
- Fluxul Ştiri Locale
- Fluxul Inedit
- România văzută din străinătate
- Revista presei internaţionale
- Români de pretutindeni
- Balcanii şi Marea Neagră (săptămânal)
- Calendarul evenimentelor
- Calendarul matinal
- Calendarul săptămânal
- Calendarul previzibil
- Calendarul trimestrial
- Buletin mass-media
- Protocol intern
- Subiectele zilei
Produse personalizate : monitorizări pe domenii de interes, teme sau cuvinte-cheie, ale oricărui mediu de difuzare (radio, tv, online).
Astăzi, la aniversare, mulţumim posturilor de radio naționale și regionale din rețeaua Radio România, partenerilor, clienţilor noştri, tuturor celor care fac parte din comunitatea www.rador.ro, pentru că ne purtați știrile către oameni, pentru că ne permiteți să vă fim alături, pentru că ne dăruiţi zi de zi curiozitatea și pasiunea dumneavoastră!
La mulţi ani tuturor !