[FOTO] Ministrul Ion Marcel Vela nu uită de Caraș-Severin: Povestea merge mai departe pentru Semeringul Bănăţean!
„Așa cum a promis PNL, Trenul Anina Oravița va circula normal! Indiferent de dorința pesediștilor cuciști, cei care s-au opus și au radiat din Mersul Trenurilor acest traseu feroviar superb, el va rămâne un punct turistic emblematic pentru Banatul de Munte!
Articol editat de Radio Resita, 6 decembrie 2019, 23:52 / actualizat: 3 martie 2020, 7:45
Mulțumesc colegului, ministru al Transporturilor, Nicolae Bode, cel care astăzi, de Moș Nicolae, mi-a făcut o surpriză și a oferit bănățenilor cel mai frumos cadou”, şi-a anunţat conjudeţenii ministrul Ion Marcel Vela pe pagina sa de socializare, dovedind astfel că nu uită de Caraş-Severin.
Aşadar, Povestea merge mai departe pentru Semeringul Bănăţean!
Nota Redacției:
În Banatul de Munte, în zona Oravița, există cel mai vechi teatru din țară, Teatrul „Mihai Eminescu”, inaugurat în luna cotombrie a anului 1817 și prima cale ferată montană (și a patra construită) de pe teritoriul actual al României, denumită Semeringul Bănățean.
Calea ferată Oraviţa-Anina se întinde pe o lungime de 34 km, fiind construită de austrieci între ani 1855 – 1863. În acele vremuri Banatul făcea parte din Imperiul Austro-Ungar. Prima locomotivă, numită „Steyerdorf” construită în 1861, a fost adusă de la Viena cu vaporul pe Dunăre până la Moldova-Nouă. De acolo a fost trasă de 40 de perechi de boi până la Oraviţa.
Toate tunelele de pe traseu au fost săpate ”manual” pentru că proiectul a fost inaugurat în anul 1863, cu 4 ani înainte de inventarea dinamitei. Tocmai de aceea tunelele, în număr de 14 și 9 viaducte, sunt foarte înguste, suficient doar cât să încapă trenul și o palmă în plus.
Din cauza terenului dificil, vagoanele şi locomotiva sunt special construite pentru a putea circula pe acest traseu. Locomotiva actuală este diesel deoarece linia nu a fost niciodată electrificată. Vagoanele au o vechime de 100 ani, iar băncile sunt din lemn.
„Calea ferată Baziaș-Oravița-Anina” este clasată ca monument istoric (cod LMI CS-II-a-A-10949.02). Tot monument istoric este și clădirea gării Anina.
Sursa:wikipedia