Cardul de sănătate este funcţional din nou, după mai bine de o lună de blocaj
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a anunţat repunerea în funcţiune a Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate.
Articol editat de Mirabela Afronie, 7 august 2019, 07:00
Astfel, serviciile medicale vor fi din nou semnate cu cardul, iar furnizorii vor raporta online în termen de 3 zile lucratoare de la prestarea serviciului.
CNAS precizează că procedurile de achiziţie a serviciilor de mentenanţă au fost elaborate şi urmează să fie demarate în cel mai scurt timp. Până atunci, o echipă mixtă de specialişti va continua operaţiunile de monitorizare şi consolidare a platformei informatice.
„Mulţumesc echipei de specialişti care a lucrat, zi şi noapte, timp de aproape două săptămâni, pentru a depista şi remedia problemele sistemului informatic. Această situaţie nu trebuie să se mai repete, trebuie să existe servicii de mentenanţă care să asigure buna funcţionare a tuturor componentelor sistemului şi orice problemă identificată să fie rezolvată punctual, la timp, astfel încât să nu mai provoace blocaje. Îmi cer scuze pacienţilor şi furnizorilor pentru problemele cauzate de disfuncţionalităţile din sistem mai bine de o lună. Am demarat întâlniri cu reprezentanţi ai organizaţiilor profesionale din domeniul sănătăţii, pentru a identifica împreună soluţii care să ducă la debirocratizarea activităţii medicilor şi, implicit, la creşterea calităţii actului medical. Trebuie să facem în aşa fel încât, în timpul unei consultaţii, medicul să acorde mai mult timp pacientului şi mai puţin pentru treburile birocratice„, spune Vasile Ciurchea, preşedintele CNAS.
36 de zile – cardul de sănătate nu a funcţionat sau a avut probleme serioase de accesare.