Americanii nu au încredere nici în mass-media şi nici în clasa politică (sondaj)
Majoritatea americanilor nu au încredere în mass-media şi mult mai mulţi nu cred în guvern sau clasa politică, potrivit unui sondaj de opinie publicat luni, relatează AFP, citată de Agerpres.
Articol editat de Valentina Adam, 24 iulie 2019, 11:44
Potrivit sondajului efectuat de Pew Research Center, 61% dintre respondenţi consideră că presa ignoră în mod voluntar cazuri importante, în timp ce 69% consideră că guvernul federal ascunde în mod intenţionat informaţii importante publicului.
Aproape două treimi dintre respondenţi afirmă că este dificil să distingă adevărul de fals în declaraţiile politicienilor şi aproape jumătate au aceeaşi opinie atunci când este vorba de informaţii difuzate pe reţelele sociale. Această diminuare a încrederii se regăseşte la nivel individual: 64% dintre americani afirmă că încrederea în concetăţenii lor a scăzut.
„Americanii cred că lipsa de încredere îi împiedică să rezolve probleme presante, indiferent dacă aceasta provine dintr-o criză a culturii politice şi separă vecinii”, a comentat Lee Rainie, directorul pentru cercetări pe internet şi tehnologii în cadrul Pew.
Una dintre cauzele acestei lipse de încredere în guvern este însuşi preşedintele Donald Trump, consideră 14% dintre respondenţi. Miliardarul republican a făcut, potrivit unei baze de date de verificare a informaţiilor, peste 10.000 de afirmaţii eronate, şi acuză în mod constant mass-media de răspândire a unor informaţii false despre el.
Aproximativ 10% dintre respondenţi şi-au exprimat de asemenea lipsa de încredere în mass-media. Cu toate acestea, situaţia nu este fără speranţă: 84% dintre respondenţi consideră că încrederea în guvern se poate ameliora, iar 86% consideră că încrederea între cetăţeni poate fi restabilită. „Au idei pentru a găsi soluţie”, a subliniat Rainie. Politicile partizane vor reorienta presa creând proiecte comunitare în care oamenii pot lucra împreună.
Centrul Pew a efectuat sondajul pe un eşantion de 10.618 de persoane, între 27 noiembrie şi 10 decembrie 2018, cu o marjă de eroare de 1,5%.
Campania prezidenţială americană din 2016 a fost perturbată, potrivit serviciilor de informaţii americane, de Rusia care a acţionat în favoarea candidatului republican, în special prin utilizarea reţelelor de socializare şi difuzarea de ”ştiri false”.
sursa Agerpres
foto people-press.org