[FOTO] Când și cum se lucrează pe DN 57 Oravița – Greoni?
Lucrările presupun:
- tratarea defecțiunilor, inclusiv cu refacerea completă a structurii rutiere prin burdușiri, pe o suprafață de 3500 m2;
- reciclare la rece, pe o lungime totală de 8 km;
- așternerea covorului asfaltic de 6 cm grosime în lungime de 24,25 km.
Articol editat de Radio Resita, 13 mai 2019, 14:08
- tratarea defecțiunilor, inclusiv cu refacerea completă a structurii rutiere prin burdușiri, pe o suprafață de 3500 m2;
- reciclare la rece, pe o lungime totală de 8 km;
- așternerea covorului asfaltic de 6 cm grosime în lungime de 24,25 km.
Până în acest moment au fost realizate burdușiri pe o suprafață de 500 m2 și covor asfaltic pe 300 m.
Astăzi, 13.05.2019, continuă așternerea covorului de asfalt în orașul Oravița, fiind pregătit, prin frezare, un tronson de 400 m de drum. Mâine, 14.05. 2019, vor începe lucrările de reciclare la rece pe tronsonul cuprins între km 154+000 și 156+000 (între Oravița și Greoni). Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timiș precizează că toate aceste lucrări sunt realizate în măsura în care condițiile atmosferice permit executarea lor.
Mai mulți cetățeni au semnalat faptul că Vineri, 10.05.2019, nu s-a lucrat pe șantierul de pe DN 57 și nu a existat niciun utilaj pe drum. Conform DRDP Timiș prognoza meteo pentru ziua respectivă arăta o probabilitate mare de precipitații și astfel nu au fost pornite agregatele, existând riscul ca lucrările să nu poată fi executate din cauza precipitațiilor.
Burdușirile constau în frezarea și transportul materialului frezat, așternerea și compactarea stratului de balast și a celui de piatră spartă, așternerea unui material de împănare și așternerea stratului de mixtură asfaltică în grosime de 6 cm.
Prin metoda reciclare la rece structura existentă a drumului se frezează până la o anumită adâncime. În materialul rezultat se adaugă criblură, liant hidraulic și emulsie bituminoasă cationică cu rupere lentă. Componentele se amestecă în reciclator și materialul se așterne pe sectorul de unde a fost frezat asfaltul vechi. Astfel se obține un strat de bază durabil refolosind materialul existent.