Astăzi se lansează numărul unic unde pot fi raportate incidentele de securitate cibernetică
Guvernul lansează un număr unic unde pot fi raportate incidentele de securitate cibernetică.
Articol editat de Sebastian Dragomir, 2 mai 2019, 10:12 / actualizat: 2 mai 2019, 11:18
Ministrul Comunicaţiilor, Alexandru Petrescu, spune ca la numărul unic 1911, persoanele fizice, juridice şi IMM-urile pot raporta incidentele de securitate cibernetică.
Incidentele de securitate cibernetică ce pot fi raportate sunt cele de tip scam/phishing, fraudă cu suport tehnic fals, fraudă cu vouchere sau cu bilete de avion. Ziua de lansare a numărului unic 1911 este 2 mai. Numărul este apelabil din toate reţelele de telefonie. Prin call-center se acordă asistenţă primară şi consiliere pentru diagnosticare şi remediere. Ministrul Comunicaţiilor, Alexandru Petrescu a spus că cetăţenii europeni nu sunt informaţi cu privire la securitatea cibernetică şi la riscurile care pot apărea.
El a adăugat că atacurile cibernetice prejudiciază anual economia globală cu 400 de miliarde de euro, iar impactul economic al criminalităţii cibernetice a crescut de cinci ori din 2013, fiind considerată o provocare pentru însuşi securitatea internă a UE.
Anul trecut, România a fost atât generatoare de incidente de securitate cibernetică, cât şi ţintă, riscul fiind evaluat la nivel mediu, iar tendinţa este crescătoare.
„În Europa peste 50% din cetăţeni se consideră neinformaţi privind ameninţările cibernetice, iar 70% din interprinderi au cunoştinţe minime despre aceste riscuri. În România educaţia digitală în domeniul securităţii informaţiilor continuă să fie deficitară. În anul 2018, România a fost atât generatoare de incidente de securitate cibernetică, cât şi ţintă, riscul fiind evaluat la nivel mediu, iar tendinţa fiind crescătoare. Prin acest nou serviciu guvernamental încurajăm în mod special notificarea infomaţiilor corespondente incidentelor de securitate cibernetică din partea IMM sau a cetăţenilor care sunt adesea afectaţi”, a afirmat Petrescu.