Primăria Reșița susține transportul alternativ
Anul 2019 a adus majorări de taxe și ipozite în municipiul Reșița. Prin această măsură se dorește descurajarea achiziționării autoturismelor cu o capacitate cilindrică mare, pentru a susține transportul alternativ.
Articol editat de Radio Resita, 29 ianuarie 2019, 11:47
„Primăria Reșița nu a mai modificat imopzitele în oraș de 10 ani, conform statisticii. Din 2008 până astăzi, dacă adjustăm cu rata inflației taxele pe care ar fi trebuit să le plătească reșițenii, s-ar fi ajuns la o majorare de 43,25%. Aceste date provin de la Institutul Național de Statitică. La momentul preluării mandatului de primar am scăzut impozitele de la 1,3% la 0,6%. În ședința Consiliului Local, din decembrie 2018, am hotarât o creștere de 40 de procente, din cauza necesității de a finanța investiții. Chiar și așa, suntem sub cota exitentă în 2016”, a precizat primarul Reșiței.
Ipozitele la mașini au fost majorate pentru a încuraja transportul alternativ.
“Eu personal vreau să descurajez achiziția de mașini cu litraj mare. La autoturismele cu o capacitate cilindrică mai mică de 2.000 de cm3, majorarea de impozit este nesemnificativă. În schimb, posesorii de mașini cu un motor mai mare de 3.000 de cm3, au o majorare destul de consistentă. Prin această creștere vreau să incurajez transportul alternativ: autobuz, tramvai, bicicletă, trotinetă sau mersul pe jos. Vom face un transport public civilizat în Reșița, astfel încât nimanui să-i fie rușine să se folosească de această alternativă”, a adăugat Ioan Popa.
Cea mai substanțială creștere a impozitelor este la clădirile aflate în stare de degradare, cu pâna la 500%. Această decizie a fost luată pentru a-i determina pe propietarii acestor imobile să iși reabiliteze propietățile. Această măsură a avut rezultate în trecut. O parte din clădirile incluse pe aceste liste au fost renovate sau se află în curs de renovare și au fost excluse de pe lista supraimpozitării.
Răzvan Todor