Rabla 2018: Orice maşină mai veche de 8 ani se poate casa în condiţiile de anul trecut!
Potrivit lui Andrei Iorgulescu, valoarea voucherului acordat la casarea unei maşini mai vechi de opt ani va fi tot de 6.500 de lei, ca în 2017. În acelaşi timp, toate tichetele valorice, atât pentru autovehiculele hibrid, cât şi pentru cele care au emisii de carbon vor fi de 1.000, respectiv 1.700 de lei, iar pentru achiziţia unei maşini electrice 100% bonusul acordat va fi de 10.000 de euro:
„Sumele au rămas la fel, tot aşa, finanţarea se acordă în continuare în cuantum de până la 6.500 de lei la care se pot adăuga două ecobonusuri în funcţie de caracteristicile autovehiculelor noi. Un ecobonus de 1.000 de lei pentru autovehiculele noi care au sub 98 de grame de CO2 pe kilometru ca emisie şi un al doilea ecobonus de 1.700 de lei pentru cele hibride.”
Articol editat de Gerhard Chwoika, 15 martie 2018, 09:30 / actualizat: 15 martie 2018, 15:54
Regulile din anul 2018 pentru programul Rabla sunt incluse în Ordinul Ministerului Mediului nr. 661/2017 privind aprobarea Ghidului de finanțare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2017-2019.
Pentru a se înscrie în cadrul programului, o persoană trebuie să caseze o mașină cu o vechime de cel puțin 8 ani, adică să fi fost înmatriculată inițial în România înainte de 1 ianuarie 2011.
La începutul lunii martie, Ministerul Mediului a propus ca mașinile casate să aibă ITP valabil pentru a fi acceptate în cadrul programului Rabla, însă această prevedere nu apare în regulamentul programului publicat în Monitorul Oficial, astfel că nu se va aplica la ediția din acest an. Bugetul alocat pentru programul Rabla 2018 este de 133 de milioane de lei, dintre care 113 milioane de lei au fost repartizate pentru persoane fizice.
Prin urmare, suma maximă pe care o poate primi o persoană care își cumpără o mașină nouă prin programul Rabla este de 9.200 de lei.
Andrei Iorgulescu – şeful Direcţiei generale de proiecte, a declarat, în exclusivitate pentru Radio Reşiţa la începutul lunii martie:
„… a fost aprobat ghidul de finanţare. Au apărut câteva modificări, zicem noi, importante pentru beneficiari, probabil cea cu impactul cel mai mare se referă la condiţia de existenţă a ITP valabil la data înscrierii la producătorul validat respectiv la data depunerii dosarului de către persoana juridică la noi în vederea acceptării. Prin urmare de anul acesta prin proiectul de modificare a ghidului intenţionăm să permitem accesarea finanţării doar în condiţiile în care autovehiculele uzate au ITP valabil pentru că practic programul se referă la înnoirea parcului auto şi prin urmare ne referim la acele autovehicule care poluează în mers, ori ca să poată funcţiona ele trebuie să aibă ITP valabil.”
Potrivit lui Andrei Iorgulescu, valoarea voucherului acordat la casarea unei maşini mai vechi de opt ani va fi tot de 6.500 de lei, ca în 2017. În acelaşi timp, toate tichetele valorice, atât pentru autovehiculele hibrid, cât şi pentru cele care au emisii de carbon vor fi de 1.000, respectiv 1.700 de lei, iar pentru achiziţia unei maşini electrice 100% bonusul acordat va fi de 10.000 de euro:
„Sumele au rămas la fel, tot aşa, finanţarea se acordă în continuare în cuantum de până la 6.500 de lei la care se pot adăuga două ecobonusuri în funcţie de caracteristicile autovehiculelor noi. Un ecobonus de 1.000 de lei pentru autovehiculele noi care au sub 98 de grame de CO2 pe kilometru ca emisie şi un al doilea ecobonus de 1.700 de lei pentru cele hibride.”
Amintim că, pentru programele „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus” sunt alocate credite bugetare în valoare de 150 de milioane respectiv de 133 milioane de lei din credite de angajament, conform proiectului de venituri şi cheltuieli pe 2018 al AFM şi Fondului de Mediu, aprobat în şedinţa de Guvern.
În ceea ce priveşte startul programului, Andrei Iorgulescu a anticipat ca probabilă a doua jumătate a lunii martie, adică data de 15 a lunii. (Hardy Cvoica)
Sursa foto: observatortv.ro