Mobilizare de forţe la cutremur şi accident feroviar! E vorba doar de exerciţii ale ISU
O altă situaţie de urgenţă va fi semnalată în zona Grota Haiducilor, unde, din cauza mişcărilor seismice, două persoane se accidentează în timpul escaladării unui perete de căţărare.
Cea de-a treia situaţie operativă gestionată în cadrul exerciţiului va implica rătăcirea unor turişti în zona montană (Izvorul lui Munc). În urma cutremurului, din cauza surpării unor poteci, aceştia nu mai găsesc calea de întoarcere către staţiune.
Articol editat de Sebastian Dragomir, 24 mai 2017, 08:35
O altă situaţie de urgenţă va fi semnalată în zona Grota Haiducilor, unde, din cauza mişcărilor seismice, două persoane se accidentează în timpul escaladării unui perete de căţărare.
Cea de-a treia situaţie operativă gestionată în cadrul exerciţiului va implica rătăcirea unor turişti în zona montană (Izvorul lui Munc). În urma cutremurului, din cauza surpării unor poteci, aceştia nu mai găsesc calea de întoarcere către staţiune.
Scopul exerciţiului vizează verificarea viabilităţii procedurilor şi planurilor operative şi de cooperare, fluxului informaţional, capacitatea de reacţie şi decizie a structurilor implicate, precum şi antrenarea structurilor cu atribuţii în gestionarea acestor situaţii de urgenţă. Anul trecut a fost organizat un astfel de exercițiu complex pe DJ 582. Și atunci a fost nevoie de cooperarea între ISU, Poliție, SAJ, Jandarmerie, Salvamont și Crucea Roșie.
Misiune dificilă și pentru forțele MAI din Mehedinți
Planul roşu de intervenţie va fi activat astăzi şi de pompierii din Mehedinţi, unde va fi simulat un accident feroviar. Potrivit scenariului exerciţiului, în jurul orei 12:30, trenul Regio compus din locomotivă şi 5 vagoane, având la bord peste 40 de călători, care circula dinspre Bucureşti spre Timişoara, din cauza unor defecţiuni tehnice, deraiază de pe şina de cale ferată, în tunelul Tufări.
În urma deraierii, vagoanele 4 şi 5 au ieşit de pe şina de cale ferată, fiind proiectate în pereţii laterali ai tunelului, provocând avarii majore la structura acestora, celelalte vagoane rămânând pe şine. În urma impactului puternic, izbucneşte un incendiu violent la instalaţia electrică a vagonului nr. 4, cu pericol de propagare la vagoanele învecinate.
Din cauza faptului că accidentul s-a produs într-un tunel de cale ferată, se creează o acumulare foarte mare de fum şi gaze toxice, existând pericolul de intoxicare a călătorilor din vagoane.
(Sebastian Dragomir)