Zona turistică a Aninei promovată, online, naţional şi internaţional
Lobby se face pentru lacurile din jurul localității, zonele de peisagistică, potecile montane, monumentele istorice și cele de minerit, însă şi pentru traseul Anina-Oravița, prima cale ferată pe traseu montan din România şi a doua din Europa. Fosta aşezare minieră din Caraş-Severin înfrăţită cu oraşul Markt Nasenfels din Germania, este promovată intens din punct de vedere turistic la nivel european încă din primăvara anului 2014, a mai spus Dan Vlad. (Hardy Cvoica)
Articol editat de Gerhard Chwoika, 18 noiembrie 2016, 12:00 / actualizat: 18 noiembrie 2016, 21:09
„La ora actuală Anina se promovează foarte mult prin mijloacele electronice respectiv pe internet. Primăria are un blog turism-anina.blogspot.ro, există un centru de informare care are site-ul cniptanina.ro care are şi un profil pe facebook prin care se face promovarea, există un grup Turism în Anina şi o pagină Munţii Aninei care are şi corespondent în limba germană Anina der Berge, avem materiale publicitare, pliante, broşuri. Cel puţin pe blog în ultimii ani au fost foarte mulţi vizitatori, ceea ce explică şi studiul întocmit la nivelul Primăriei, care a avut ca rezultat un număr de 14.000 de persoane care au înoptat în spaţiile puse la dispoziţie în staţiunile şi pensiunile din oraş şi împrejurimi. Printre punctele de interes menţionez calea ferată Oraviţa-Anina, Lacul Buhui – primul din România amenajat pe carst, avem câteva trasee de turism industrial prin oraş unde se pot vedea vechile puţuri de mină, vechea centrală electrică. Avem în pregătire un proiect care urmează să-l depunem privind amenajarea muzeului mineritului la Puţul I din Anina, avem în vedere amenajarea muzeului oraşului în clădirea vechii primării. În plus avem împrejurimile: Cheile Plopa, Cheile Minişului, Cheile Gârliştei. În apropiere avem cele două parcuri naţionale (n.r. Semenic Cheile Caraşului şi Cheile Nerei-Beuşniţa) în care se poate ajunge prin oraşul Anina. Sunt multe de văzut în Anina şi în împrejurimi.”
Lobby se face pentru lacurile din jurul localității, zonele de peisagistică, potecile montane, monumentele istorice și cele de minerit, însă şi pentru traseul Anina-Oravița, prima cale ferată pe traseu montan din România şi a doua din Europa. Fosta aşezare minieră din Caraş-Severin înfrăţită cu oraşul Markt Nasenfels din Germania, este promovată intens din punct de vedere turistic la nivel european încă din primăvara anului 2014, a mai spus Dan Vlad. (Hardy Cvoica)