Copiii, pregătiţi pentru meserii care astăzi nu există
Articol editat de Mirabela Afronie, 6 noiembrie 2016, 16:07
Doar în App Store sunt peste 80.000 de aplicaţii pentru educaţie. 70% sunt adresate bebeluşilor şi preşcolarilor.
Un studiu al OECD arată că tehnologia nu face minuni în legatură cu educaţia celor mici.
Şi atunci, ce e de făcut? Cum trebuie să se poziţioneze părinţii în această privinţă?
De exemplu, modelul educaţional Waldorf exclude total orice tip de tehnologie pentru copii. Alţi specialişti sunt de părere că puştii trebuie învăţaţi de la cele mai mici vârste să folosească gadgeturile în mod echilibrat şi mai ales în folosul lor.
MĂDĂLINA MARINESCU MUSTER, designer de programe educaţionale: „Trăim o epocă fără precedent care nu prea are un termen de comparaţie. Este clar că nu prea o să scăpăm de tehnologie şi că ea a apărut cumva să rămână Aici şi să ne influenţeze în bine vieţile şi cred eu ca este important ca ei sa se familiarizeze cu tehnologia, dar să înveţe să o trateze echilibrat”.
OTILIA MANTELERS expert în parenting: „Tehnologia este un lucru bun şi este un lucru de care nu mai putem să scăpăm, chiar dacă ne place, chiar dacă nu ne place. Este o luptă, am observat şi între părinţi şi copii: cât să stea la televizor, cât să stea pe tabletă. Dacă să stea în fiecare zi, dacă să stea doar în weekend. Şi în şcoli la fel”.
„Copiii sunt fascinaţi de tehnologie şi atunci cred că trebuie să o înseram în viaţa lor şi acasă şi la şcoală. Să nu abuzam de ea, dar cumva să o folosim ca pe ceva normal , să o folosim ca pe veselă, spre exemplu. Este un lucru care există, de care avem nevoie şi pe care nu mai putem să îl dăm deoparte”.