[FOTO-AUDIO] Reșița nu renunță la tramvai! Fără poluare, zgomot și vibrații
Articol editat de Sebastian Dragomir, 7 octombrie 2016, 15:49
În cadrul ședinței Consiliului Director al Uniunii Române de Transport Public s-a vorbit despre caracteristicile și avantajele transportului cu tramvaiul, în condițiile în care autoritățile locale din Reșița doresc reintroducerea tramvaiului în oraș.
Ioan Popa spune că în prezent se fac expertize cu ajutorul unor specialişti în infrastructură şi transporturi. Va avea loc şi o consultare publică privind necesitatea reintroducerii tramvaielor în oraș, dar oamenii trebuie să ştie care sunt avantajele, înainte de a se pronunţa pro sau contra.
„Numeroase avantaje pe care le are tramvaiul fac să revină în forţă în transportul în comun din întreaga lume şi mai ales în ţările europene. Îmbunătăţirile tehnice care i s-au adus în timp fac tramvaiul un mijloc de transport în comun eficient şi confortabil”, afirmă Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca. În cadrul întâlnirii de astăzi, el a enumerat câteva din avantaje: este complet nepoluant, are consum mic de energie în funcţionare (randament 90%), o capacitate mare de transport, confort, viteză mare de deplasare. Costurile mari iniţiale în infrastructură se recuperează în timp prin economia de energie şi perioada lungă de utilizare.
„Prin fonduri europene nerambursabile, în valoare de 34 de milioane de euro, am reuşit să modernizăm toată linia de tramvai de 26 de kilometri. Am aplicat o soluţie tehnică modernă care elimină trepidaţiile. Oamenii care iniţial erau nemulţumiţi de zgomot şi vibraţii, acum sunt încântaţi că au scăpat de aceste probleme”.
Tot astăzi, oaspeţii veniți din țară au vizitat şi depoul de tramvaie al SC Spedition RO-A-TIR SRL pentru a analiza dacă acesta mai poate fi folosit. În prezent, acolo se repară doar autobuze.
În prezent, în România mai sunt 11 orașe care au tramvai. În Reșița s-a renunțat la el în urmă cu 6 ani. Dacă el va fi reintrodus, vor apărea şi câteva modificări, spune primarul Ioan Popa.
„Şoferii nu vor fi nevoiţi să mai oprească în staţii pentru că vor fi amenajate refugii pentru călători. Liniile vor fi încorporate în asfalt, iar în Govândari vor fi mutate în spaţiul verde pentru a fi lăsate libere două benzi de circulaţie”.
(Sebastian Dragomir)