Ce faci când te trezești fără bani pe card?
Cine nu dă atenţie tranzacţiilor eşuate cu cardul, riscă să descopere că plăteşte de două ori acelaşi produs sau serviciu.
Mergi la magazin, ajungi cu căruciorul plin la casă şi vrei să plăteşti cu cardul, dar te trezeşti că POS-ul refuză să proceseze tranzacţia. Dacă nu ai cash, eşti pus într-o situaţie cel puţin enervantă. Te duci la ATM, dar, dintr-un motiv sau altul, deşi ştii sigur că ai bani în cont, maşinăria refuză să ţi-i elibereze. Ori vrei să cumperi ceva sau să faci o rezervare pe internet, dar în locul mesajului de confirmare primeşti unul de eroare. Câţi dintre noi verificăm, după astfel de incidente, ce s-a întâmplat în contul nostru? Ar trebui să o facem de fiecare dată, căci, nu de puţine ori, tranzacţiile aparent neconcretizate se soldează, de fapt, cu retragerea sumei respective.
Articol editat de Mirabela Afronie, 27 septembrie 2016, 10:51
Băncile susţin că victimele fraudelor cu cardul bancar îşi primesc înapoi toţi banii, însă doar în urma unei anchete care să stabilească faptul că nu au fost vinovaţi de neglijenţă.
Neglijența este asociată cu nerespectarea de către client a obligațiilor ce îi revin în vederea păstrării în siguranţă a cardului și a elementelor de securitate. De exemplu, clientul nu trebuie să înmâneze cardul unei alte persoane, să expună codul PIN, să îl comunice unei alte persoane etc. Este esențială observarea într-un timp cât mai scurt a fraudei, serviciile de notificare prin SMS sau verificarea frecventă a tranzacțiilor fiind utile în acest sens. Un rol important îi revine și băncii care trebuie să monitorizeze activ tranzactiile și identifice operațiunile suspecte.
Cine nu dă atenţie tranzacţiilor eşuate cu cardul, riscă să descopere că plăteşte de două ori acelaşi produs sau serviciu.
Mergi la magazin, ajungi cu căruciorul plin la casă şi vrei să plăteşti cu cardul, dar te trezeşti că POS-ul refuză să proceseze tranzacţia. Dacă nu ai cash, eşti pus într-o situaţie cel puţin enervantă. Te duci la ATM, dar, dintr-un motiv sau altul, deşi ştii sigur că ai bani în cont, maşinăria refuză să ţi-i elibereze. Ori vrei să cumperi ceva sau să faci o rezervare pe internet, dar în locul mesajului de confirmare primeşti unul de eroare. Câţi dintre noi verificăm, după astfel de incidente, ce s-a întâmplat în contul nostru? Ar trebui să o facem de fiecare dată, căci, nu de puţine ori, tranzacţiile aparent neconcretizate se soldează, de fapt, cu retragerea sumei respective.