[FOTO-VIDEO] Autostrada Meşterului Manole. De ce nu este posibilă redeschiderea circulaţiei pe traseul Orăştie – Sibiu
Sursa: adevarul.ro
Articol editat de Mirabela Afronie, 3 august 2016, 09:41
Redeschiderea circulaţiei publice pe tronsonul de autostradă A1 Orăştie – Sibiu Lot 3 în condiţii de siguranţă este tehnic imposibilă în mai puţin de doi ani şi orice forţare a redeschiderii traficului pe actualele soluţii tehnice înseamnă iresponsabilite la cel mai înalt nivel, respectiv punerea în pericol cu bună-ştiinţă a vieţii celor care vor circula pe respectivul tronson de autostradă, afirmă Mihai Alexandru Crăciun, fondator al formului ”Construim România”, într-o postare amplă ce include fotografii de la faţa locului, intitulată „A1 Orăştie-Sibiu Lot 3, autostrada Meşterului Manole”. Construit „pe pământuri mişcătoare, cu versanţi de deblee care curg spre axul drumului” lotul 3 nu poate fi numit autostradă, spune el. ”Pentru a fi sigură în exploatare A1 Orăştie – Sibiu Lot 3 are nevoie de soluţii tehnice radical diferite, pornite însă de la acceptarea realităţii că stratul de suport pur şi simplu nu ţine autostrada. Iar în aceste situaţii, dacă nu luăm în considerare schimbarea traseului autostrăzii, singura soluţie este construcţia de sisteme de sprijin care să fie aşezate pe stânca de sub argila nisipoasă îmbibată cu apă”, crede Crăciun.
La nici 328 de zile de la închiderea tronsonului nu există încă o expertiză tehnică asupra autostrăzii, iar licitaţia pentru realizarea unei astfel de expertize este de abia în desfăşurare. La licitaţie a fost depusă o singură ofertă din partea asocierii Elite Consulting – Errevia -Pro Iter Priogeto.
„Ştim că avem o autostradă prost construită şi ştim că nu ştim ce este greşit la ea, dar planificăm să redeschidem traficul. Ceva este nepermis de în neregulă în această situaţie şi am sperat că (…) problemele serioase, precum cele ale autostrăzii A1 din zona Aciliu, vor fi abordate profesionist şi cu responsabilitate. Constatăm însă cu mare amărăciune că ne-am înşelat şi că CNADNR şi Ministerul Transporturilor continuă să fie animate de aceeaşi abordare politicianistă, heirupistă şi iresponsabilă a problemelor grave din transporturile naţionale”, afirmă Crăciun.
”Însă de departe cele mai grave probleme sunt în debleul din Dealul Bucium (Aciliu). Căci chiar şi la panta de 1:5 – soluţia agreată în 2013 de Impregillo şi CNADNR – dealul continuă să «curgă». Întreg versantul nordic al debleului A1 prin Dealul Bucium este fracturat în trei mase enorme de pământ în alunecare, pe o lungime totală de 600m şi urcând până aproape de culmea dealului”, se afirmă în materialul realizat de specialiştii de la Construim Romania. Ministerul Transporturilor a anunţat că redeschiderea circulaţiei pe lotul 3 ar urma să aibă loc în toamna anului 2016.
”CNANDR nu a schimbat nimic din soluţiile tehnice şi mai mult s-a concentrat exclusiv pe refacerea terasamentului demolat de la KM 276 (kilometrul tehnic 60 al tronsonului), în timp ce problemele reale şi mult mai grave de la Viaductul Aciliu şi din debleul din dealul Bucium (Aciliu) au rămas nerezolvate. În fapt problemele s-au agravat şi merg în direcţia unui colaps catastrofal, aşa cum noi avertizam încă de acum doi ani. Cu alte cuvinte CNADNR continuă cârpeala de ochii lumi, chiar şi acum când suntem mult după ceasul al doisprezecelea, căci ochii lumii sunt aţintiţi asupra KM 276. Şi se pare că pentru CNADNR imaginea este tot ceea ce contează”, mai afirmă Mihai Crăciun. (Sursa fotografiilor: construim-romania.ro)
Sursa: adevarul.ro