Jumătate dintre copiii care utilizează Internetul se tem de hărțuirea virtuală și reală
Articol editat de Mirabela Afronie, 27 iulie 2016, 13:02
Potrivit cercetării, 13% dintre copii și 21% dintre părinți consideră cyberbullying-ul drept inofensiv. În același timp, 16% dintre copiii intervievați se tem mai mult de hărțuirea online decât de cea offline, în timp de jumătate (50%) se tem la fel de mult de ambele tipuri de hărțuire, reală sau virtuală.
În același context, doar 4% dintre copii au recunoscut faptul că au fost hărțuiți online, comparativ cu 12% în realitate, iar în 7 din 10 cazuri consecințele au fost traumatizante. Pe de altă parte, studiul de specialitate arată că minorii cu vârste între 8 și 16 ani sunt mult mai atenți la amenințarea de tip cyberbullyng decât părinții lor.
De asemenea, părinții a 37% dintre victime au remarcat o stimă de sine diminuată, 30% au observat rezultate mai slabe la școală, iar 28% au menționat depresia. În plus, un sfert dintre părinți (25%) au afirmat că cyberbullying-ul le-a afectat somnul copiilor și le-a cauzat coșmaruri (21%).
Studiul Kaspersky Lab & iconKids & Youth arată, totodată, că un alt grup, reprezentând 26% dintre părinți, a remarcat, în cazul copilului lor, că a început să evite contactul cu alți copii, în timp ce 20% au descoperit că are anorexie.
‘La fel de îngrijorătoare sunt statisticile care arată că 20% dintre copii au văzut că alții erau hărțuiți online, iar în 7% dintre cazuri au participat ei înșiși la hărțuirea cuiva. Studiul arată că, adesea, copiii ascund incidentele de cyberbullying de părinți, ceea ce face mai complicată misiunea de a-i proteja’, notează realizatorii cercetării.
Cyberbullying-ul este intimidarea intenționată, persecuția sau abuzul cu care copiii și adolescenții se pot confrunta pe Internet.
Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în anul 1997, cu un portofoliu de peste 400 de milioane de utilizatori individuali și 270.000 de companii client.
iconKids & Youth este una dintre agențiile de top din Europa, pe segmentul de cercetare privind copiii și tinerii. Fondată în anul 1996, agenția are o echipă de cercetători experimentați, care realizează aproximativ 150 de studii anual și menține un dialog constant cu tinerii sub 30 de ani și grupurile cu care aceștia intră în legătură directă, cum sunt părinții.
Sursa: agerpres.ro