[FOTO] Anchetă la CFR după ce trenul Arad-Mangalia a avut o întârziere record de 8 ore
Din cauza condiţiilor şi fenomenelor meteo înregistrate în cursul nopţii de duminică (19 iunie) spre luni (20 iunie), în zona Petroşani (între Baru Mare şi Crivadia), s-a surpat terasamentul firului 2 de circulaţie, iar căderea copacilor în gabaritul căii ferate a dus la întreruperea alimentării cu energie electrică a liniilor de contact şi implicit la întreruperea traficului feroviar.
Până la redeschiderea circulaţiei în condiţii de siguranţă, trenul InterRegio 1822, Arad – Mangalia, a staţionat în Baru Mare, ajungând în Bucureşti Nord cu o întârziere de aproximativ 400 de minute.
Ulterior, în jurul orei 13:45, a fost necesară intervenţia cu o locomotivă de ajutor între Fundulea şi Săruleşti din cauza unei defecţiuni tehnice la locomotiva iniţială. Trenul a plecat de aici cu o întârziere de 126 minute în plus şi a ajuns la Constanţa cu o întârziere totală de 515 minute, iar în Mangalia cu o întârziere de 497 minute, explică Compania de Căi Ferate într-un comunicat de presă.
Conducerea CFR mai menţionează că regretă situaţia creată şi îşi cer scuze pentru întârzieri. În staţia Feteşti, angajaţii feroviari au oferit apă pasagerilor. De asemenea, au fost asigurate legături către destinaţiile de călătorie pentru toţi pasagerii care, din cauza întârzierilor produse, au pierdut trenurile la care aveau bilete.
Articol editat de Mirabela Afronie, 21 iunie 2016, 21:00 / actualizat: 22 iunie 2016, 6:51
După ce au avut de aşteptat în vagoane din cauza vremii, apoi locomotiva s-a defectat. Ghinion… Este vorba de călătorii din trenul IR 1822 Arad – Mangalia. Primele probleme au apărut în zona Petroşani, unde a fost furtună puternică. Un pom a căzut şi a rupt liniile de tren. După 8 ore de întârziere, trenul a ajuns în Gara Constanţa, iar ulterior în staţia finală – Mangalia.
Vrând-nevrând, oamenii care au venit la mare cu acest tren şi-au scurtat, practic, sejurul, cu o zi!
Nu este prima aventură a trenului care face legătura între Arad şi Mangalia. Iarna trecută, zeci de pasageri au stat în câmp, în frig, trei ore, după ce locomotiva s-a stricat.
CFR Călători a dispus o anchetă în urma articolelor apărute în presă.
Din cauza condiţiilor şi fenomenelor meteo înregistrate în cursul nopţii de duminică (19 iunie) spre luni (20 iunie), în zona Petroşani (între Baru Mare şi Crivadia), s-a surpat terasamentul firului 2 de circulaţie, iar căderea copacilor în gabaritul căii ferate a dus la întreruperea alimentării cu energie electrică a liniilor de contact şi implicit la întreruperea traficului feroviar.
Până la redeschiderea circulaţiei în condiţii de siguranţă, trenul InterRegio 1822, Arad – Mangalia, a staţionat în Baru Mare, ajungând în Bucureşti Nord cu o întârziere de aproximativ 400 de minute.
Ulterior, în jurul orei 13:45, a fost necesară intervenţia cu o locomotivă de ajutor între Fundulea şi Săruleşti din cauza unei defecţiuni tehnice la locomotiva iniţială. Trenul a plecat de aici cu o întârziere de 126 minute în plus şi a ajuns la Constanţa cu o întârziere totală de 515 minute, iar în Mangalia cu o întârziere de 497 minute, explică Compania de Căi Ferate într-un comunicat de presă.
Conducerea CFR mai menţionează că regretă situaţia creată şi îşi cer scuze pentru întârzieri. În staţia Feteşti, angajaţii feroviari au oferit apă pasagerilor. De asemenea, au fost asigurate legături către destinaţiile de călătorie pentru toţi pasagerii care, din cauza întârzierilor produse, au pierdut trenurile la care aveau bilete.
Precizăm că, în trafic intern, pasagerilor care au bilete/abonamente la trenuri afectate şi nu mai doresc să efectueze călătoria, li se restituie, la cerere, contravaloarea pentru parcursul neutilizat (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanţa neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată şi reglementărilor în vigoare în trafic intern. Mai multe detalii despre condiţiile de restituire a tarifelor de transport sunt disponibile pewww.cfrcalatori.ro/2482.