[VIDEO] Atenţie şoferi! În Ungaria au fost montate radare care observă şi dacă ai centura pusă sau vorbeşti la telefon
Exact în urmă cu un an, poliţia maghiară a pus în aplicare 160 de radare „Traffipax”, de ultimă generaţie, însă, pe lângă acestea, vor apărea super-radarele fixe, denumite „365 Szupertrafffipax”.
Ele sunt dotate cu sistem laser. Pe lângă viteza autovehiculului, radarele citesc numerele de înmatriculare, identifică datele maşinii şi ale şoferului, dacă, de exemplu, ITP-ul este expiraţ dacă şoferul are centura pusă, dacă vorbeşte la telefon. Despre încălcarea regulilor rutiere nu mai vorbim: observă dacă şoferul a depăşit linia continuă, trecerea pe roşu, neacordarea de prioritate, oprirea în locuri interzise.
Radarul funcţionează la parametri normali şi noaptea. Raderele sunt amplasate în mod asemănător cu camerele montate în România de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), pentru controlul rovinietelor.
Articol editat de Mirabela Afronie, 4 aprilie 2016, 06:55
Exact în urmă cu un an, poliţia maghiară a pus în aplicare 160 de radare „Traffipax”, de ultimă generaţie, însă, pe lângă acestea, vor apărea super-radarele fixe, denumite „365 Szupertrafffipax”.
Ele sunt dotate cu sistem laser. Pe lângă viteza autovehiculului, radarele citesc numerele de înmatriculare, identifică datele maşinii şi ale şoferului, dacă, de exemplu, ITP-ul este expiraţ dacă şoferul are centura pusă, dacă vorbeşte la telefon. Despre încălcarea regulilor rutiere nu mai vorbim: observă dacă şoferul a depăşit linia continuă, trecerea pe roşu, neacordarea de prioritate, oprirea în locuri interzise.
Radarul funcţionează la parametri normali şi noaptea. Raderele sunt amplasate în mod asemănător cu camerele montate în România de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), pentru controlul rovinietelor.
Vestea proastă este că şi amenzile din Ungaria vor creşte. Poliţia din ţara vecină a anunţat cetăţenii, printr-un comunicaţ că intenţia lor nu este să strângă cât mai mulţi bani de la şoferi, ci pentru asigurarea unui climat de siguranţă în trafic, scăderea numărului de accidente şi a numărului de morţi pe şosele.
Întreaga investiţie a costat 14,5 miliarde de forinţ finanţare dinte-un proiect al Uniunii Europene. Nu în ultimul rând, între Ungaria şi România este în curs de reglementare a unui sistem ca amenzile primite în ţara vecină să fie trimise la adresa şoferului. Ungaria şi-a reglementat deja sistemul cu majoritatea ţărilor din Uniunea Europeană. Ca atare, atenţie cum circulaţi în Ungaria, cei care încalcă regulile nu vor avea nicio scăpare.
Sursa: Adevărul