Ministerul Finanțelor a lansat o platformă publică unde vor putea fi verificate bugetele a peste 13.000 de instituții
Articol editat de Gerhard Chwoika, 11 martie 2016, 14:19
“Toate instituțiile bugetare din România vor trebui să încarce pe această platformă informații despre cheltuielile și veniturile pe care le au. În acest fel, fiecare dintre noi putem avea acces la bugetele acestor entități, putem vedea toți indicatorii și sumele aferente”, a explicat Anca Dragu.
Potrivit acesteia, prin lansarea platformei, se urmărește creșterea transparenței în domeniul bugetar, îmbunătățirea managementului resurselor bugetare și introducerea unor instrumente de verificare și control bugetar complet automatizate. Platforma va fi implementată în două etape. În prima, va fi permis accesul la toate informațiile despre veniturile și cheltuielile fiecărei instituții publice, la nivel de detaliu și la informații printr-o interfață intuitivă, accesibilă de pe orice calculator sau dispozitiv mobil (tablete, smartphone). În etapa a doua, care va fi finalizată în două luni, publicul va avea acces la informații referitoare la numărul și structura instituțiilor publice, rapoarte agregate, bugetul aprobat al instituției publice, gradul de angajare a bugetului aprobat (contracte semnate), rapoarte financiar-contabile. În ceea ce privește companiile de stat și regiile autonome, ministrul Finanțelor a precizat că informațiile despre bugetele acestora vor fi disponibile pe aceeași platformă, într-un termen de patru luni.