Greva de avertisment de pe Aeroportul Otopeni, amânată
***
***
Liderul sindicaliştilor, Alexandru Cioc, a declarat că s-ar putea înregistra întârzieri la decolarea unor aeronave. Cei aproape 800 de angajaţi ai Globe Ground România cer reducerea volumului de lucru, organizarea unui program care să permită refacerea şi activităţi familiale, precum şi creşterea salariilor.
Articol editat de Mirabela Afronie, 22 ianuarie 2016, 09:10 / actualizat: 22 ianuarie 2016, 16:33
Potrivit informațiilor primite de la reprezentanții Companiei de Aeroporturi București, conducerea firmei de handling reușise să asigure aceste servicii de procesare pentru a evita întârzieri de două ore pentru avioanele programate între orele 13 00 -15 00 și deservite de firma GlobeGround.
***
Liderul sindicaliştilor, Alexandru Cioc, a declarat că s-ar putea înregistra întârzieri la decolarea unor aeronave. Cei aproape 800 de angajaţi ai Globe Ground România cer reducerea volumului de lucru, organizarea unui program care să permită refacerea şi activităţi familiale, precum şi creşterea salariilor.
S-a ajuns la grevă deoarece, după aproape patru luni de discuţii, nu am găsit un numitor comun împreună cu reprezentanţii conducerii. S-a ajuns aici în urma nemulţumirii oamenilor, cel mai important punct fiind dimensionarea personalului şi normarea muncii în raport cu volumul şi condiţiile de muncă. În ultimii doi ani, pe fondul nemulţumirilor, au plecat peste 100, poate chiar 150, de angajaţi. Aceştia au demisionat din varii motive, dar majoritatea nemulţumirilor au fost de ordin financiar, iar toată această lipsă de personal se regăseşte în volumul de muncă. Volumul de muncă a rămas acelaşi, poate chiar este mai mare, personalul este mai redus cu 100 de oameni. Aţi văzut ce înseamnă activitatea de handling portuar care presupune şi încărcări/descărcări de bagaje, mărfuri, cargo, poştă. Lipsa, să zicem, a 10-15 oameni se simte imediat, darămite a unui număr de 70-80 de oameni dintr-un departament.
În cele două ore anunţate pentru grevă, respectiv 13,00 – 15,00, angajaţii companiei de handling vor înceta complet lucrul. Oamenii vor sta la locul de muncă, nimeni nu-şi va părăsi locul de muncă, dar pentru două ore încetează activitatea.
Sindicalistul a precizat că această grevă de avertisment nu a fost premeditată, însă oamenii au ajuns la o anumită limită. El spune că sindicaliştii aşteaptă să fie chemaţi la negocieri reale, pentru a se identifica modalităţi de rezolvare a problemelor pe care ei le întâmpină.
Reprezentantul salariaţilor admite că ar putea fi anumite întârzieri la decolarea avioanelor programate în cele două ore de grevă, însă spune că nu ei trebuie să se gândească la asta, ci conducerea companiei. Aceste întârzieri vor fi de maximum două ore, în funcţie de orele la care sunt prevăzute decolările.
Globe Ground România a fost înfiinţată în 1992. Printre operatorii aerieni deserviţi de compania de handling se numără Air France KLM, Alitalia, Austrian Airlines Carpatair, easyJet, LOT Polish Airlines, Lufthansa, flydubai, TAP Portugal, TAROM, Swiss International Air Lineş Cyprus Airways, Aegean Airlineş AirBaltic, Adria Airways, Aerosvit, Air Europa, Air Malta, EL-AL Israel Airlines etc.
În 2014, Globe Ground România a consemnat un profit net în creştere de 10,37 milioane de lei şi o cifră de afaceri de 73,85 milioane de lei. Numărul de angajaţi era de 792.