Prima dubă românească s-a numit TV! Îți mai amintești cum arăta?
Articol editat de Gerhard Chwoika, 26 decembrie 2015, 02:18
Prima dubă românească a fost produsă de uzina Rocar pe o platformă modificată de IMS și ulterior pe platforma celebrului Aro 24. De-a lungul celor peste 30 de ani de producție au ieșit pe piață mai multe tipuri de TV-uri printre care: TV-4, TV-41 / TV-51, TV-12 / TV-14, TV-15, TV-35 sau TV-320.
Producția de TV a început în anul 1958. TV-4 si TV-5 (versiunea „4×4”) erau vehicule de mic tonaj, destinate transportului de pasageri si de mărfuri, care beneficiau de motorul IMS de 50 de cai putere, ce puteau atinge o viteză maximă de 80 km/h.
În anul 1964 a apărut TV-41/51, cu motor M-207 de 70 CP si o viteză de top de 100 km/h. Din anul 1973, TV-urile au fost modificate total când s-a trecut la mecanica Aro, cu motoare Otto și diesel de 80, respectiv 68 CP.
TV-15 a intrat în producție din anul 1983 si erau derivatele modelelor TV-12 si TV-14. Acesta se diferenția de „frații” săi prin mărirea sarcinei utile la 1.500 kg si alte îmbunătățiri, cum ar fi anvelope cu balonaj mărit sau un confort sporit. Această versiune și alte derivate de TV au fost produse până după anii ’90.
Autoutilitarele TV au fost exportate în mai multe țări sub denumirea de TV TUDOR. Mai mult, acestea au fost produse și în Portugalia sub denumirea Tagus și în Italia sub numele de TV Ciemme.
Denumirea TV vine de la Tudor Vladimirescu, numele uzinei unde s-a început producția acestor dube.
Sursa: auto-bild.ro