Sistemul de urgenţă 113 devine operaţional
Persoanele hipoacuzice se pot înregistra în evidenţa Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă în trei moduri:
- Prin depunerea documentelor de înregistrare la birourile temporare de asistenţă la înregistrare sau la unul dintre sediile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale din Bucureşti sau din ţară – informaţiile cu privire la adrese şi programul acestora vor fi publicate pe website-ul www.112.ro;
- Prin transmiterea prin poştă a documentelor de înregistrare, la adresa: Splaiul Independenţei nr. 323A, sector 6, Bucureşti;
- Prin completarea formularului online aflat pe website-ul www.112.ro.
Documente necesare înregistrării: Cerere de înregistrare; Copia actului dumneavoastră de identitate sau al reprezentantului legal; Copiile actelor care atestă dizabilitatea; Copia documentului care atestă calitatea de reprezentant legal, dacă este cazul.
Pentru înscrierea la sedii/birouri temporare sau prin poştă: solicitaţi un exemplar al cererii de înscriere la unul dintre sediile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau la birourile temporare de asistenţă la înscriere; cererea poate fi obţinută şi prin descărcarea de pe website-ul www.112.ro; completaţi şi semnaţi această cerere; anexaţi copiile documentelor specificate mai sus; introduceţi documentele într-un plic, sigilaţi-I şi trimiteţi-I Serviciului de Telecomunicaţii Speciale prin una dintre cele două metode metode menţionate anterior.
Pentru înscrierea online: accesaţi website-ul www.112.ro. secţiunea „Serviciul SMS 113”, subsecţiunea „Înregistrare”; completaţi fiecare câmp al formularului online, scanaţi şi încărcaţi copiile documentelor menţionate mai sus; în cazul în care apelaţi la un reprezentant legal, acesta va completa şi formularul online destinat reprezentanţilor legali, aflat în aceeaşi subsecţiune pe site, încărcând obligatoriu şi documentul doveditor al calităţii lui.
Dacă toate condiţiile obligatorii au fost îndeplinite, iar datele şi documentele transmise sunt corecte şi complete, veţi primi un SMS de confirmare la numărul de telefon declarat în cererea de înregistrare. Din acest moment puteţi apela 112 în orice situaţie de urgenţă.
Modalitatea de apelare prin SMS a Serviciului de urgenţă
- În cazul în care aveţi o urgenţă, sunaţi imediat la numărul 112;
- Operatorul 112 vă va răspunde, însă nu va iniţia un dialog cu dumneavoastră, ci va închide apelul, fiindcă veţi fi identificat automat de către sistem ca fiind o persoană cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire;
- Veţi primi imediat un SMS cu textul: „Trimiteţi SMS la 113 cu urgenţa şi adresa incidentului”;
- Veţi răspunde printr-un SMS la numărul 113, descriind scurt urgenţa şi indicând cu exactitate adresa, inclusiv judeţul. Este indicat să nu folosiţi semne diacritice, dacă telefonul dumneavoastră nu este setat în acest mod, pentru a urgenta transmiterea;
- După transmiterea SMS-ului este posibil să mai primiţi mesaje din partea operatorului 112 cu întrebări suplimentare. Răspundeţi scurt şi cât se poate de exact;
- Operatorul 112 va transmite datele obţinute de la dumneavoastră agenţiilor de intervenţie (Poliţie, Ambulanţă, Pompieri) care vă vor ajuta în urgenţa pe care o aveţi.
ATENŢIE
Constituie contravenţii apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numărul 113, faptele fiind sancţionate cu amendă de la 500 la 1000 de lei.
Articol editat de Sebastian Dragomir, 26 octombrie 2015, 09:43
Persoanele cu deficienţe de auz şi vorbire au începând de astăzi un sistem de urgenţă special. Numărul telefonic de urgență 113 va începe să funcționeze de la ora 13.00, anunță reprezentanţii Serviciului de Telecomunicații Speciale. Potențialii solicitanți trebuie să se înregistreze mai întâi într-o bază de date a STS. Dacă au o urgență, aceste persoane pot să sune la serviciul telefonic 112, dar operatorul nu va iniția un dialog, ci va comunica cu apelantul prin SMS-uri.
Imi Gaşpar, purtător de cuvânt la Asociaţia Nevăzătorilor din Timiş şi Caraş-Severin, spune că este normal să existe un astfel de serviciu:
Persoanele hipoacuzice se pot înregistra în evidenţa Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă în trei moduri:
- Prin depunerea documentelor de înregistrare la birourile temporare de asistenţă la înregistrare sau la unul dintre sediile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale din Bucureşti sau din ţară – informaţiile cu privire la adrese şi programul acestora vor fi publicate pe website-ul www.112.ro;
- Prin transmiterea prin poştă a documentelor de înregistrare, la adresa: Splaiul Independenţei nr. 323A, sector 6, Bucureşti;
- Prin completarea formularului online aflat pe website-ul www.112.ro.
Documente necesare înregistrării: Cerere de înregistrare; Copia actului dumneavoastră de identitate sau al reprezentantului legal; Copiile actelor care atestă dizabilitatea; Copia documentului care atestă calitatea de reprezentant legal, dacă este cazul.
Pentru înscrierea la sedii/birouri temporare sau prin poştă: solicitaţi un exemplar al cererii de înscriere la unul dintre sediile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau la birourile temporare de asistenţă la înscriere; cererea poate fi obţinută şi prin descărcarea de pe website-ul www.112.ro; completaţi şi semnaţi această cerere; anexaţi copiile documentelor specificate mai sus; introduceţi documentele într-un plic, sigilaţi-I şi trimiteţi-I Serviciului de Telecomunicaţii Speciale prin una dintre cele două metode metode menţionate anterior.
Pentru înscrierea online: accesaţi website-ul www.112.ro. secţiunea „Serviciul SMS 113”, subsecţiunea „Înregistrare”; completaţi fiecare câmp al formularului online, scanaţi şi încărcaţi copiile documentelor menţionate mai sus; în cazul în care apelaţi la un reprezentant legal, acesta va completa şi formularul online destinat reprezentanţilor legali, aflat în aceeaşi subsecţiune pe site, încărcând obligatoriu şi documentul doveditor al calităţii lui.
Dacă toate condiţiile obligatorii au fost îndeplinite, iar datele şi documentele transmise sunt corecte şi complete, veţi primi un SMS de confirmare la numărul de telefon declarat în cererea de înregistrare. Din acest moment puteţi apela 112 în orice situaţie de urgenţă.
Modalitatea de apelare prin SMS a Serviciului de urgenţă
- În cazul în care aveţi o urgenţă, sunaţi imediat la numărul 112;
- Operatorul 112 vă va răspunde, însă nu va iniţia un dialog cu dumneavoastră, ci va închide apelul, fiindcă veţi fi identificat automat de către sistem ca fiind o persoană cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire;
- Veţi primi imediat un SMS cu textul: „Trimiteţi SMS la 113 cu urgenţa şi adresa incidentului”;
- Veţi răspunde printr-un SMS la numărul 113, descriind scurt urgenţa şi indicând cu exactitate adresa, inclusiv judeţul. Este indicat să nu folosiţi semne diacritice, dacă telefonul dumneavoastră nu este setat în acest mod, pentru a urgenta transmiterea;
- După transmiterea SMS-ului este posibil să mai primiţi mesaje din partea operatorului 112 cu întrebări suplimentare. Răspundeţi scurt şi cât se poate de exact;
- Operatorul 112 va transmite datele obţinute de la dumneavoastră agenţiilor de intervenţie (Poliţie, Ambulanţă, Pompieri) care vă vor ajuta în urgenţa pe care o aveţi.
ATENŢIE
Constituie contravenţii apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numărul 113, faptele fiind sancţionate cu amendă de la 500 la 1000 de lei.
(Sebastian Dragomir)