Pe ruta Reşiţa – Timişoara vor circula din nou trenuri
Articol editat de Mirabela Afronie, 30 martie 2015, 18:56
- Bucuresti Nord – Braşov
- Resita Nord – Timişoara Nord
- Brad – Ineu –Arad
- Timisoara – Lovrin – Nerau
- Arad – Valcani
- Alba Iulia – Zlatna
- Teius – Ludus – Bistrita
- Arad – Nadlac
- Iasi – Roman
- Timisoara Nord – Cruceni
- Timisoara Nord – Lovrin – Cenad
- Iasi – Dorohoi
- Brasov – Sf. Gheorghe – Bretcu
- Praid – Blaj
- Iasi – Harlau
Regiotrans continuă demersurile pentru includerea în certificatul de siguranţă a întregului material rulant, ceea ce va determina reluarea circulaţiei trenurilor şi pe celelalte rute de circulaţie, în cursul lunii aprilie.
Vă reamintim că în 17 martie, licența de transport a celui mai are operator feroviar privat din România, Regiotrans, a fost suspendată.
Radio România Reşiţa a solicitat atunci un punct de vedere Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română (ASFR), care a retras certificatul, şi care printr-un comunicat remis redacţiei a precizat:
„… deficienţele constatate cu ocazia verificării cerinţelor de acordare a certificatului de siguranţă partea B referitoare la efectuarea de servicii de transport feroviar prin utilizarea de vehicule care nu corespund din punct de vedere tehnic prevederilor legislative şi/ sau procedurilor din instrucţiunile de specialitate în vigoare, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR), din cadrul Autorităţii Feroviare Române (AFER), a retras certificatul de siguranţă partea B cu numărul de identificare UE RO 1220150006 al operatorului de transport feroviar SC REGIOTRANS SRL. Retragerea certificatului de siguranţă s-a efectuat în conformitate cu prevederile cap.IX, art.27, pct.10 din norma pentru acordarea certificatelor de siguranţă, anexa la OMT nr.535/2007, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu data de 17.03.2015, pentru nerespectarea cerinţelor care au stat la baza acordării acesteia. Începând cu această dată societăţii comerciale REGIOTRANS SRL îi este interzis să efectueze operaţiuni de transport feroviar pe căile ferate din România până la obţinerea unui nou certificat de siguranţă partea B, în urma eliminării neconformităţilor constatate.”