[UPDATE] Fără trenuri pe ruta Reşiţa – Timişoara. Uzura morală şi tehnică sunt cauza!
Vom reveni cu informaţii!
(Mirabela Afronie, Daiana Roşca, Hardy Cvoica)
Articol editat de Mirabela Afronie, 16 martie 2015, 19:00 / actualizat: 17 martie 2015, 6:09
Luni, 16 martie ora 19.00
Licența de transport a celui mai are operator feroviar privat din România, Regiotrans, a fost suspendată.
“Vă informăm faptul că urmare adresei nr.2120/294/16.03.2015 emisă de A.S.F.R., REGIOTRANS SRL este obligată să întrerupă activitatea de transport feroviar de călători începând cu data de 17.03.2015 ş până la o dată pe care o vom comunica în timp util. Vă asigurăm că intreprindem toate diligenţele necesare în vederea înlăturării acestui inconvenient. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat.”, scrie pe site-ul http://www.regiotrans.ro/.
„Siguranţa şi confortul călătoriei dumneavoastră, reflectă calitatea noastră” este sloganul Regiotrans, însă motivul pentru care de mâine niciun tren nu va mai circula pe ruta Timişoara – Reşiţa este uzura avansată a garniturilor, care nu mai prezintă siguranţă pentru publicul călător.
Radio România Reşiţa a solicitat un punct de vedere Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română (ASFR), care a retras certificatul, şi care printr-un comunicat remis redacţiei a precizat:
„… deficienţele constatate cu ocazia verificării cerinţelor de acordare a certificatului de siguranţă partea B referitoare la efectuarea de servicii de transport feroviar prin utilizarea de vehicule care nu corespund din punct de vedere tehnic prevederilor legislative şi/ sau procedurilor din instrucţiunile de specialitate în vigoare, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR), din cadrul Autorităţii Feroviare Române (AFER), a retras certificatul de siguranţă partea B cu numărul de identificare UE RO 1220150006 al operatorului de transport feroviar SC REGIOTRANS SRL. Retragerea certificatului de siguranţă s-a efectuat în conformitate cu prevederile cap.IX, art.27, pct.10 din norma pentru acordarea certificatelor de siguranţă, anexa la OMT nr.535/2007, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu data de 17.03.2015, pentru nerespectarea cerinţelor care au stat la baza acordării acesteia. Începând cu această dată societăţii comerciale REGIOTRANS SRL îi este interzis să efectueze operaţiuni de transport feroviar pe căile ferate din România până la obţinerea unui nou certificat de siguranţă partea B, în urma eliminării neconformităţilor constatate.”
Regiotrans deţine 100 de garnituri de tren, automotoare diesel si rame electrice, care efectuează zilnic peste 400 de curse locale și regionale precum și pe rute naționale cu plecare din Brașov către București, Constanța (sezonier), Craiova, Timișoara şi Iași.
Luni, 16 martie ora 13.45
De mâine pe ruta Reşiţa Nord – Berzovia – Gătaia – Voiteni nu va mai circula niciun tren.
S-a ajuns în această situaţie deoarece activitatea societăţii de transport Regiotrans a fost suspendată, fiind retras certificatul de siguranţă. Tronsonul este aglomerat în special la sfârşit de săptămână, când sute de studenţi se întorc acasă de la Timişoara. În timpul săptămânii există foarte multe persoane care fac naveta. Călătorii s-au plâns în repetate rânduri de condiţiile, frigul şi mizeria din vagoane.
În plus, starea tehnică este una precară. Nu puţine au fost cazurile de automotoare care s-au defectat în câmp, au deraiat sau au luat foc în mers. Deocamdată nu se ştie pe ce perioadă pe ruta Reşiţa Nord – Berzovia – Gătaia – Voiteni nu va mai circula niciun tren. Radio România Reşiţa a încercat să ia legătura cu SC Regiotrans, dar încă nu a primit un răspuns concret.
Activitatea de transport călători va fi suspendată şi pe secţiile de cale ferată Berzovia – Oraviţa şi Oraviţa – Iam. Vă reamintim că societatea a concesionat în urmă cu câţiva ani mai multe tronsoane, între care şi acestea.
Referitor la această situaţie, purtătorul de cuvânt al IJP Caraş-Severin, Ancuţa Cheţan a precizat:
Vom reveni cu informaţii!
(Mirabela Afronie, Daiana Roşca, Hardy Cvoica)