[AUDIO] Soarta primei căi ferate montane din România stă sub semnul întrebării
Articol editat de Gerhard Chwoika, 24 septembrie 2013, 15:54 / actualizat: 24 septembrie 2013, 17:18
După cum ne-a informat Oana Brânzan, purtător de cuvânt al CFR S.A., durata de valabilitate a contractului de închiriere este de 4 ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Operatorul economic desemnat câştigător va fi obligat să preia şi personalul CFR existent. Orice acţiune de încetare a contractului de muncă se va face cu respectarea prevederilor codului muncii în vigoare, indiferent de firma angajatoare. În prezent, pe secţiunea Anina-Oraviţa, îşi desfăşoară activitatea 77 de persoane, iar numărul curselor între cele două oraşe este în număr de două pe zi. Până în luna martie exista şi a treia cursă, însă a fost anulată. Preţul unui bilet este de 5,20 lei, iar grupurilor organizate, mai mari de 10 persoane, beneficiază de reduceri.
O nouă licitaţie publică cu strigare va avea loc miercuri, 25 septembrie, la ora 10.00, la Bursa Română de Mărfuri. Vor fi licitate pentru închiriere de Compania Naţională de Căi Ferate şi alte 14 secţii de cale ferată care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile din toată ţara. Printre acestea se mai află trei secţii de cale ferată care aparţin Regionalei CFR Timişoara, Caransebeş – Bouţari şi Haţeg – Subcetate. Ofertele pot fi depuse până în ziua licitaţie, la ora 9.00.
Închirierea unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă reprezintă unul dintre angajamentele incluse în programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizează reducerea cheltuielilor şi a activităţilor neprofitabile, a mai precizat Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR SA: