[UPDATE] Au început simulările pentru Examenul de Bacalaureat
Articol editat de Radio Resita, 2 martie 2015, 15:20
Luni, 2 martie 2015, ora 15.20
Elevii din clasele a 11-a şi a 12-a au început astăzi simularea examenului de bacalaureat, cu proba scrisă la Limba şi Literatura Română. În judeţul Caraş-Severin, au fost înscrişi aproape 2.00 de elevi din clasa a 11-a, din care au participat 1.660 şi peste 2.300 din a 12-a, prezenţi fiind mai mult de 1900. Acesta este un prilej de verificare a cunoştinţelor accumulate până acum, dar şi de depistare a lacunelor pe care le au. După cum am fost informaţi din partea Inspectoratului Şcolar Judeţean, proba s-a desfăşurat fără incidente şi nici un elev nu a fost eliminat.
Mâine va avea loc proba la Limba şi Literatura maternă, la care, din Caraş-Severin vor participa 26 de elevi la limba germană şi 16 la croată, astfel: La clasa a 11-a sunt 7 elevi la Liceul “Diaconovici-Tietz” din Reşiţa şi 12 de la Liceul Pedagogic din Caransebeş – la limba germană, iar 2 de la Liceul din Caraşova – la croată. La clasa a 12-a sunt înscrişi la această probă, 6 elevi la Liceul Diaconovici-Tietz şi numai unul la Liceul Pedagogic – pentru germană, iar pentru croată sunt 14.
Luni, 2 martie 2015, ora 8.30
Simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a si a XII-a, din anul şcolar 2014-2015, începe astăzi cu proba Limba şi literatura română.
Următoarea proba, de Limba şi literatura maternă este programata mâine, iar proba obligatorie a profilului va fi susţinută miercuri 4 martie.
Simularea probelor scrise se va încheia vineri cu proba la alegere a profilului şi specializarii, pe care o vor susţine doar elevii claselor a XII-a.
Simularea pentru bacalaureat la clasa a XI-a a fost organizată pentru prima oară în anul 2014, cu scopul de a familiariza elevii cu rigorile unei evaluări naţionale, respectiv a unui examen de bacalaureat naţional, dar şi pentru a optimiza rezultatele obţinute de elevi la finalul studiilor liceale.
Rezultatele obţinute la simulările naţionale nu vor fi trecute în catalog, dar vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.