Transalpina Banatului sortită pieirii
Sursa foto: arhivă
Articol editat de Mirabela Afronie, 2 ianuarie 2015, 17:00
Transporturile agabaritice cu lemne continuă să facă viaţa grea celor care administrează Transalpina Banatului, noul drum care leagă comunele cărăşene Văliug şi Slatina Timiş.
Drumul judeţean 582 este administrat de către Consiliul Judeţean Caraş-Severin prin intermediul Direcţiei de Administrare a Domeniului Public şi Privat. Şeful instituţiei, Marius Andriţoi, a declarat că în zonă se efectuează zilnic controale, însă şoferii care încalcă legea sunt greu de prins. Odată ce echipele de control ajung în zonă, aceştia se anunţă între ei şi nu pot fi depistaţi. Potrivit lui Marius Andriţoi, echipe mixte ale Poliţiei rutiere şi Direcţiei de Administrare a Domeniului Public şi Privat a judeţului Caraş-Severin desfăşoară periodic controale pe acest tronson şi aplică amenzi pentru nerespectarea normelor impuse. Mai mult decât atât, inspectorii amplasează şi cântarul, singurul, ce-i drept, din judeţ, însă acesta nu poate funcţiona decât dacă suprafeţele de drum sunt perfect plane şi nu în pantă, a explicat Marius Andriţoi pentru Radio România Reşiţa. Potrivit acestuia, în perioada imediat următoare se vor amplasa indicatoare limitatoare de gabarit. În soluţionarea problemelor de pe Transalpina Banatului ar trebui să se implice şi alţi factori, mai spune Marius Andriţoi, şi-anume Garda de Mediu, Poliţia Rutieră şi Direcţia silvică judeţeană. Doar că Direcţiei silvice nu-i revine verificarea transportului materialului lemnos pe drumurile publice ci doar modul de exploatare, conform amenajamentului silvic şi trasabilitatea acestuia pe drumurile forestiere avute în administrare, spune Dan Câmpan – purtătorul de cuvânt al instituţiei: „… contractele de vânzare-cumpărare masă lemnoasă încheiate de Direcţia silvică a judeţului Caraş-Severin cu agenţii economici, reglementează transportul mărfii doar pe drumurile forestiere aparţinând unităţii. Astfel, Direcţia silvică, asigură accesibilitatea şi practibilitatea drumurilor auto forestiere, prin lucrări de întreţinere şi reparaţii ale acestora pentru a nu întrerupe fluxul tehnologic de exploatare-transport. Agenţii economici sunt obligaţi să folosească la transportul masei lemnoase numai mijloace de transport care se încadrează în parametrii tehnici proiectaţi ai drumului forestier utilizat. Pentru transportul materialelor lemnoase pe alte drumuri decât cele forestiere, circulaţia este reglementată de legislaţia în vigoare privind regimul drumurilor conform Ordonanţei 43/ 1997.”
Potrivit şefului Direcţiei de Administrare a Domeniului Public şi Privat, operaţională la nivelul Consiliului Judeţean Caraş-Severin, Marius Andriţoi, controalele vor continua până la depistarea şi stoparea tuturor factorilor de risc din acel perimetru, tronsonul de drum cuprins între comunele Văliug, Brebu Nou şi Slatina Timiş.
Amintim că în total pe DJ 582 au fost reabilitaţi recent 36 de kilometri de şosea, valoarea lucrărilor ridicându-se la peste 27 de milioane de euro, bani obţinuţi din fonduri ale Uniunii Europene în baza unui proiect accesat de Consiliul Judeţean Caraş-Severin. Tronsonul de drum a fost reabilitat pentru ridicarea potenţialului turistic în zona montană a Banatului şi în niciun fel pentru a face mai uşoară trasabilitatea materialului lemnos, exploatat din zonă, de la sursă la beneficiar, a mai spus Marius Andriţoi.
Sursa foto: arhivă
(Hardy Cvoica)