Măgarul, capcana din testul-grilă pentru directori

Măgarul întotdeauna are …? A) grajd B) potcoave C) harnaşament D) copite E) coamă ?

Aceasta este una dintre întrebările care au născut controverse în rândul celor peste 8.000 de profesori care au participat miercuri la proba scrisă pentru posturile de directori în şcoli.

Carmen Stefanescu, candidată: „Întrebările mi s-au părut ciudate. Aş vrea să spun că nu ne aşteptam cu siguranţă la astfel de întrebări, şi consider că au fost nişte subiecte problematice, în sensul că nu au fost uşor de rezolvat”.

Felix Godeanu, candidat 11 şcoli: „Problema nu cred că e dacă a fost uşor sau greu, cât relevanţa examenului şi mai mult dacă am putea spune după finalizarea lui că vom avea directori competenţi, directori foarte buni”.

Rezultatele arată că 20 la sută dintre profesori au picat testul grilă. Cei mai mulţi respinşi sunt din judeţul Vrancea, unde promovabilitatea a fost de doar 37%. Procentaj care, în opinia unui expert în resurse umane, explică multe.

Corina Diaconu, expert resurse umane: „Au fost şi din zona de logică şi câteva întrebări matematice şi foarte multe de cultură generală care trec printr-o materie generală a unei şcoli. Ceea ce pentru un profesor care candidează la o funcţie de director ar trebuie să fie cunoscute”.

Reprezentanţii Ministerului Educaţiei confirmă că cele 60 de întrebări grilă au fost concepute altfel decât pentru un test clasic, scrie digi24.ro.

Monica Anisie, secretar de stat în Ministerul Educaţiei: „În metodologie este şi un profil al candidatului, prin urmare au fost construiţi itemii în funcţie de acel profil, dar respectând ce prevede şi metodologia referitor la evaluarea cu 50 la sută a aptitudinilor cognitive şi 50 aptitudini manageriale”.

Candidaţii rămaşi în cursă mai au de trecut două probe: interviul şi evaluarea CV-ului, programate în perioada 17 octombrie – 17 noiembrie.

Cele mai citite

Related Articles