Cursurile pentru şcoala de şoferi s-ar putea scumpi cu 30% de astăzi.

 scoala-de-soferi
Scolile de şoferi vor fi obligate să înregistreze toţi cursanţii la Autoritatea Rutieră Română, măsură care ar putea duce la scumpirea cursurilor pentru obţinerea permisului de conducere. Astăzi intră în vigoare noi reguli pentru şcolile de şoferi, prevăzute de Ordinul ministrului Transporturilor nr. 75/2014. Este vorba de introducerea registrului unic de evidenţă a cursanţilor. Documentul va conţine datele de identificare ale fiecărui aspirant la permis, numărul contractului de şcolarizare, numărul şi data orelor de conducere efectuate. Astfel, orele de ieşire la conducere trebuie stabilite cu precizie. Încălcarea acestora va atrage amenzi usturătoare pentru instructorii auto.
Şcolile de şoferi vor ţine evidenţa electronică a pregătirii practice a fiecărui cursant. REGISTRUL CURSANŢILOR, CONTESTAT ÎN INSTANŢĂ
Noile reglementări sunt impuse de Autoritatea Rutieră Română (ARR) care vrea astfel să ştie cu exactitate în ce perioadă şi câte ore de practică fac în timpul şcolii viitorii şoferi. Aplicaţia electronică pentru evidenţa cursanţilor, gestionată de ARR, va fi cumpărată de fiecare instructor auto. Instructorii auto nu sunt de acord cu aceste reguli şi spun că instituirea unui program strict pentru cursanţi, dar şi limitarea numărului de ore la 210 pe lună (măsură intrată în vigoare la începutul anului) vor duce la creşterea preţurilor de şcolarizare cu până la 30 la sută. „În registru eşti obligat să transmiţi de astăzi ce vei face mâine sau poimâine. Este imposibil, pentru că, de foarte multe ori, cursanţii solicită modificarea programării. Instructorul are atunci două posibilităţi: ori ia alt cursant, dar dacă-l prinde ARR îi dă 8.000 de lei amendă, ori îl trece absent pe elevul respectiv, care pierde ora în această situaţie“, a declarat, pentru „Adevărul“, Petrică Bordeianu, preşedintele Federaţiei Naţionale a Formatorilor Auto din România (FNFAR).
NUMĂR LIMITAT DE ORE PENTRU CONDUCERE
Instructorii mai acuză şi faptul că le este încălcat dreptul la muncă prin ordinul dat de ministrul Transporturilor la sfârşitul anului trecut. Petrică Bordeianu spune că în spatele acestei decizii, care ar restrânge dreptul la muncă al instructorilor, s-ar afla interesele unor şcoli de şoferi. „Au văzut că elevii se îndreaptă către instructorii independenţi care lucrează ca persoane fizice autorizate şi încearcă să le pună barieră. Se maschează astfel lipsa de performanţă a unor şcoli“, a spus Bordeianu. De altfel, ordinul care limitează numărul de ore a fost atacat în justiţie, care a dispus suspendarea aplicării acestuia. Însă pentru a ocoli decizia instanţei, Ministerul Transporturilor a emis un alt ordin, care conţine exact aceleaşi prevederi, mai spune preşedintele FNFAR. „Au modificat pe ici, pe colo, au schimbat ordinea anexelor, ca să pară că este altceva“, a explicat Petrică Bordeianu.
ŞCOLILE DE ŞOFERI SUSŢIN NOILE PREVEDERI
Dacă instructorii auto contestă noile măsuri, reprezentanţii şcolilor spun că acestea sunt binevenite. „Noi am cerut ARR să facă registrul unic, pentru ca dosarele să nu se mai vândă pe două sau trei sute de lei. Raportările nu se fac astăzi pentru ce s-a făcut ieri, deci nu înainte. Nu vedem cum un instructor poate lucra mai mult de zece ore pe zi. Noile reglementări vor face ca un instructor să nu mai raporteze fictiv 30 sau 40 de ore pe zi“, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR). „Registrul a intrat în probe la 1iunie, urmând ca de la 1 iulie să se aplice efectiv“, a mai precizat Ştefănescu.

Sursa : http://adevarul.ro

De același autor

Related Articles