Campania electorală pentru alegerile europarlamentare în presa audio-vizuală a fost una, în general, decentă, iar Radio România poate fi considerat – de departe – cel mai echilibrat post dintre toate cele care au găzduit dezbateri şi publicitate electorală – apreciază preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului, Laura Georgescu.
Invitată a rubricii “Apel Matinal” de astăzi la Radio România Actualităţi, Laura Georgescu a mai spus că legea audio-vizualului, în vigoare de 12 ani, poate şi ar trebui să suporte modificări, întrucât ea nu mai corespunde decât parţial realităţilor unei pieţe media în continuă mişcare.
Laura Georgescu: A fost o campanie echilibrată, destul de decentă. Cred că rolul mass media s-a simţit şi în creşterea procentului electorilor care au participat la exercitarea votului. În speţă, m-aş referi la instituţia dumneavoastră. Cred că puteţi fi de departe consideraţi cei mai echilibraţi şi cei care au apucat să treacă prin toţi candidaţii.
Mi s-a părut o campanie, repet, echilibrată, echilibrată şi făcută după chipul şi asemănarea realităţii, pe care a încercat să o ilustreze. Nu au existat derapaje în sensul foarte strict al cuvântului, nu. Au fost probleme legate de invitaţi, care s-au amestecat cu subiecte de interes public major, unde vor trebui să se exprime membrii consiliului cu şase voturi, dacă s-a trecut peste graniţa de obiectivitate sau nu.
Referitor la legislaţia audiovizuală pentru campanii electorale, aceasta ar trebui actualizată, fiindcă este din 2007.