Informaţii pentru angajaţii şi angajatorii despre acordarea şomajului tehnic
Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Caraș-Severin a stabilit un număr de apel pentru informarea cetățenilor cu privire la șomajul tehnic și o adresă de email pentru transmiterea documentelor
Articol editat de Caruntu Marius, 23 martie 2020, 15:46 / actualizat: 25 martie 2020, 7:10
Angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic, pot apela: 0770436757, număr cu tarif normal.
Angajatorii, care sunt direct afectați de măsurile impuse odată cu declanșarea stării de urgență, vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de plata indemnizațiilor acordate salariaților în valoare de 75% din salariile brute acordate, pentru toți angajații lor, dar nu mai mult de 75 % din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.
Angajatorii afectați indirect, dar ale căror încasări au scăzut cu cel puțin 25% față de primele două luni ale anului și care nu au capacitatea financiară pentru a plăti toți salariații, vor putea beneficia de măsurile prevăzute de OUG 30/2020, respectiv de plata șomajului tehnic din bugetul asigurărilor pentru șomaj, pentru cel mult 75% dintre angajați care au contracte active la data intrării in vigoare a OUG.
Documentele necesare acordării șomajului tehnic pot fi depuse la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Caraș-Severin, prin poșta electronică, la adresa de email caras-severin@anofm.gov.ro.