La finalul anului trecut, consilierii locali reșițeni au votat un nou regulament pentru mijloacele de publicitate, în care sunt specificate condițiile pe care trebuie să le îndeplinească acestea, de la firme luminoase, până la afișajele din vitrine, iar primăria a notificat atât persoanele juridice, cât și cele fizice cu privire la condițiile în care își pot face reclamă.

Pentru a clarifica unele aspecte privind afișajul publicitar în municipiu și care au stârnit rumoare în rândul cetățenilor, primarul Reșiței, Ioan Popa a susținut astăzi (joi, 11 ianuarie) o conferință de presă în care a explicat că acest regulament este impus de lege și trebuie aplicat.

Este de exemplu o casă din centrul oraşului unde erau afişe cu înfrumuseţare,salon de coafor, copiatoare şi de fapt nimic din toate astea nu mai există în clădire. Nu am dat amenzi, doar informăm oamenii să-şi pună lucrurile la punct pe de-o parte, şi pe de altă parte le explicăm că nu e nevoie de structurişti, de proiectare, decât în cazul în care sunt panouri grele, unde există pericolul de a cădea unui om în cap, aşa cum s-a întâmplat în Timişoara. pentru că dacă se întâmplă aşa ceva, cei care au de plătit suntem noi: primarul şi arhitectul-şef în primul rând„- a explicat Ioan Popa. El a făcut referire la mai multe zone din Centru, Intim sau Victoria.

Arhitectul-şef al municipiului, Mihaela Copia, a spus că procedura de autorizare este foarte simplă şi nu necesită documente sau proiecte elaborate, iar pentru îndrumare cei interesaţi se pot adresa Serviciului de Urbanism al primăriei.

Regulamentul este bine venit – spune aceasta – pentru că în acest fel corectăm oraşul din punct de vedere estetic. Am făcut notificări către operatorii economici şi persoane fizice care deţin aceste mijloace de publicitate şi în ultima lună am reuşit să desfiinţăm peste 500 de mijloace de publicitate. Numărul va creşte, şi multe dintre construcţiile neautorizate vor să intre în legalitate, şi au luat măsuri în acest sens”.

De menționat că pe raza municipiului au fost identificate peste 5.000 de astfel de mijloace publicitare, din care doar 163 au fost autorizate în ultimii 7 ani.

„Până la urmă, trebuie să înțelegem că publicitatea se plătește”. – a mai afirmat primarul Reșiței, Ioan Popa.(Daniela Tudor)

Lasă un comentariu