Nu suntem singuri în Univers! Descoperire epocală a NASA: 7 planete asemănătoare Pământului. Pe 3 ar putea exista viaţă!

Într-o conferință extraordinară, Agenția Spațială Americană a anunțat, miercuri, descoperirea unui nou sistem planetar la doar 40 de ani lumină de Sistemul Solar care conține șapte planete de dimensiunea Terrei.

Cel puțin trei dintre exoplanete ar putea conține viață.

Astronomii au explicat că trei dintre cele șapte planete care orbitează steaua pitică Trappist-1 se află în ”zona locuibilă” și ar putea avea oceane pe suprafața lor, ceea ce înseamnă că viața este deja în plină evoluție, scrie dailymail.co.uk.

Cercetătorii consideră că, în cel mult, zece ani se va putea ști cu certitudine dacă există forme de viață pe vreuna din noile planete descoperite.

Niciuna din stelele identificate până în prezent nu este orbitată de un număr atât de mare de planete de dimensiuni apropiate de cea a Terrei, explică astronomii. În plus, este vorba despre planete stâncoase iar temperaturile de la suprafața a cel puțin șase dintre ele sunt între 0 și 100 grade Celsius.

”Avem șapte planete pe care putem să le analizăm în detaliu să vedem dacă identificăm vreo formă de viață, ceea ce și facem, de altfel, în momentul de față”, a declarat șeful echipei care a făcut descoperirea, Michaël Gillon, astronom la Universitatea din Liege, Belgia.

”Oamenii vor auzi din ce în ce mai multe despre acest sistem în lunile care vin și-n anii următori”, a mai spus Michaël Gillon.

Descoperirea s-a făcut cu ajutorul telescopului spațial Spitzer al NASA și cu al mai multor instrumente aflate la sol, scrie BBC, care citează nature.com.

Sean Carey, managerul Centrului Spitzer al NASA, spune că aceasta este cea mai ”extraordinară descoperire” în cei 14 ani de când telescopul este operațional.

”Mesajul este zguduitor. Nu mai este nicio o îndoială că viața este una din evoluțiile cosmosului. Ce e surprinzător e că acest sistem are șapte planete asemănătoare Pământului. Ne așteptam însă la așa ceva. Cosmosul este populat de planete pe care este posibil să existe viață”, a declarat Alexandru Mironov pentru digi24.ro.

Singura veste proastă în toată această povestea este imposibilitatea atingerii respectivului sistem planetar. Un avion obișnuit ar parcurge distanța dintre Sistemul Solar și Trappist-1 în aproximativ… 44 milioane de ani.

Sursa: evz.ro